Společnost na to reaguje zvednutím jízdného a zdaleka ne zanedbatelným způsobem. Papírová jízdenka podraží z 15 na 18 korun a jízdenka koupená přímo u řidiče z 18 na 20 korun.

Zároveň tak chce podnik cestující donutit, aby si k placení jízdného zvolili jiný, modernější způsob. Jednotlivá jízda placená čipovou městskou kartou bude dál za 12 korun. Přestupní jízdenka koupená z mobilního telefonu přes SMS za dosavadních 18 korun.

„Než účtování jízdného a vracení mincí by se měli řidiči spíše věnovat řízení. Placení u řidiče navíc spoje zpožďuje," komentuje situaci  mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková. Prodej jízdenek u řidiče se totiž jediný zvyšuje.

Propad v tržbách pomůže podniku zmírnit i magistrát, a to zvýšením dotace. „Už letos jsme dotaci podniku zvedli
o tři miliony. Pro příští rok se počítá s dalším navýšením 
o dva miliony na 163,5 milionu korun," potvrdil Zdeněk Fink, primátor města.

Na méně cestujících a nižší výnosy dopravní podnik zareagoval již v polovině července, kdy změnil provoz na pěti linkách a jednu linku úplně zrušil. Po pár týdnech vzal však své změny z větší části zpět. Stalo se kvůli bouřlivému nesouhlasu obyvatel.

S úbytkem cestujících se podle vedení města potýkají i v jiných městech republiky. Logicky se tedy nabízí otázka, jestli spíš nezlevnit. Primátor Fink připomněl, že v roce 2009 podnik ceny snížil, ale cestujících nepřibylo.