Jako odměnu za úsilí všech soutěžících a také pro zpestření tréninku připravil fitness trenér Adam Kejzlar na pondělní večer místo posilovny hodinu aquazumby. Soutěžící si tak vyzkoušeli nový typ cvičení ve vodě, který je v Hradci Králové čerstvou novinkou.

Na smluvený sraz dorazili v pondělí večer místo šesti soutěžících pouze čtyři. Paní Jaromíra Dostálová nepřišla na aquazumbu z důvodu nachlazení, Dominika Muchová poslala po Kamile Šírové vzkaz, že ze soutěže odstupuje. Soutěžní tým hubnoucí akce tak „zeštíhlel“ na pouhých pět účastníků – Dagmar, Dana, Kamila, Jaromíra a Petr.

Lekce aquazumby se konají pravidelně každé pondělí a středu v bazénu základní školy Štefánikova, kam se také naši soutěžící spolu s trenéry Adamem Kejzlarem a Petrou Chalupovou v pondělí vypravili. Dagmar, Dana, Kamila a Petr si zde vyzkoušeli aquazumbu neboli nový vodní tanec, který má základy v aquaaerobiku a je plný latinsko amerických rytmů. Jedná se tedy o zábavný způsob, jak bezpečně cvičit, pobavit se a samozřejmě zhubnout. Což potvrzuje i fitness trenérka Petra Chalupová „Když se člověk snaží vše správně napodobit podle instruktora a naučí se využívat odpor vody, tak aquazumbou shodí více, než by očekával.“

Dámská část soutěžících byla z vodního cvičení nadšená. „Aquazumba se mi líbila moc, je to jiný druh pohybu. Určitě bych na ni šla znovu,“ říká Dana Dědková. To pan Petr, jediný mužský soutěžící, bral aquazumbu jen jako jednorázové zpestření.

„Pravidelně bych na aquazumbu nechodil, ale takhle jednorázově to docela šlo. Nebylo to ani moc náročné, byla to pro mě spíš zábava,“ říká Petr Dostál. S výkony soutěžících byli spokojeni i jejich trenéři. „Ze začátku to pro ně bylo něco nového a byli z toho trochu zmatení. Ale za pár minut se do toho dostali a můžu říci, že jim to šlo perfektně. Právem si zasloužili od nás pochvalu,“ potvrzuje Petra Chalupová.

Příští týden čeká na našich pět soutěžících první kontrolní vážení a měření od začátku soutěže, konečně se tedy dozvíme, jestli se už dostavily výsledky hubnoucího snažení.

Čemu je prospěšná Aquazumba?

* odlehčuje kloubům a páteři
* má hubnoucí efekt
* odpor vody umožňuje trénink svalové síly i vytrvalosti díky tlaku vody na povrch
* snižuje riziko svalové horečky
* vede ke zlepšení kondice
* je vhodný pro veškeré věkové kategorie (především pro starší generaci)

Pro koho je Aquazumba vhodná?

Pro děti, dospělé ženy i muže, starší lidi, lidi zotavující se z kloubních onemocnění nebo lidi mající chronické potíže (kloubní zranění, zlomeniny a chronické bolesti zad). Dále pak pro lidi bez kondičky, lidi rehabilitující se po akutních srdečních příhodách, kardiaci obecně, těhotné ženy a pro lidi s nadváhou.

S Adamem Kejzlarem o maximalizaci

Vaše fitness centrum nabízí cvičení s názvem Adamova maximalizace, o jaký druh cvičení se jedná?
Adamova maximalizace je nejrychlejším a nejúčinnějším cvičením na problematické partie. Dokáže v opravdu krátké době posílit páteřní svalstvo a pomoci od dlouhodobé bolesti zad.

Pro koho je toto cvičení určené - vhodné?
Maximalizace je nový druh posilování, při němž dochází k rychlému obnovení atrofovaného (zakrněného) svalstva. Při aplikování tohoto cvičení na zádové svalstvo dochází k rychlému posílení páteřního pouzdra a k svalovému rovnání celkové páteře, což odstraní dlouhodobé bolesti těchto partií…

Jak probíhá tréninková hodina maximalizace?
Maximalizace je určená pro všechny generace klientů od 14 do 80 let. Je šetrná a není možné, aby se člověk mohl u ní zranit :-)

Využívá se při tomto druhu cvičení nějaké náčiní?
Maximalizace jsou speciálně vyvinuté cviky, které se provádějí jen za účasti osobního trenéra s minimálním využitím jakéhokoliv náčiní. Sám trenér vytváří takový odpor, jenž je cvičící schopen v daný moment zvládnout. Odpor se dle konkrétní potřeby zvyšuje, nebo snižuje…Provádění samotných cviků je jednoduché, ale velice efektivní.

Je Adamova maximalizace účinná i při redukci tělesné váhy?
Využívá se i při redukci tělesné hmotnosti, formování postavy…

Tréninková hodina má tyto fáze:

• aerobní trénink
výběr ze čtyř variant aerobních činností: chůze po pohyblivém pásu, stepper, veslovací trenažér, jízda na stacionárním kole
• strečink

důležitost strečinku je možné shrnout do následujících bodů:
• snížení svalového napětí
• zmenšení svalové bolestivosti při cvičení
• omezení rizika zranění při cvičení
• zlepšení svalové regenerace a celkové relaxace po zátěži
• maximalizační cvičení, což jsou speciálně vyvinuté cviky, jež se provádějí ve třech sériích po deseti opakování

KAROLÍNA KARPAŠOVÁ