V pondělí a úterý večer se o tom mohli přesvědčit obdivovatelé hradecké elektrárny Hučák. Skupina ČEZ se totiž opět připojila k celorepublikové kampani Česko svítí modře s cílem více porozumět světu lidí s autismem. A v pondělí a úterý ozářila sedm vybraných budov modrou barvou, která je barvou komunikace, jež představuje pro dítě s autismem jednu z nejvážnějších bariér porozumění světu.
Porucha autistického centra postihuje každé 40. narozené dítě, s některou z forem autismu žije v České republice 250 tisíc občanů. „Samotné nasvícení budov situaci osob s autismem nezmění, je však výrazným aktem vyjádření sympatií s lidmi, kterých se autismus bytostně dotýká,“ uvádí zakládající členka platformy Naděje pro autismus Milena Němcová s tím, že letošní kampaň nese motto Navzdory osudu.