O návštěvníky neměl hradecký veletrh Infotour a cykloturistika, který o víkendu skončil, nouzi. Horší to však je s velkými cestovními kancelářemi.

Ty si nemohou cestu do krajské metropole najít. Podle organizátora Františka Skopce stojí za nezájmem „gigantů“ dva důvody.

První je, že firmy mají na propagaci méně peněz, které raději vloží do veletrhů v Brně či Praze. „Přece jen obě tato města mají veletrhy a výstavy tak nějak v genech,“ vysvětlil Skopec. Druhý problém vidí v tom, že šetření není zas až tolik způsobeno krizí, jak se stále tvrdí, ale spíše obavami společností, jaká bude situace po volbách.

„Proto raději vytvářejí rezervy,“ míní pořadatel. I přesto byly prostory Aldisu zaplněné. Cestu sem si našli především obce, regiony nebo spolky z celé republiky. K vidění byli i zástupci z příhraničních oblastí Polska.

Přes pět tisíc návštěvníků lákaly hlavně přednášky cestovatelů. Druhým ročníkem pokračoval také večer církevních památek, který letos představil kouzlo varhan.

„Kostely všech církví, které s námi spolupracují, byly plné. Už nyní přemýšlíme, jaké téma zvolíme za rok,“ dodal Skopec.