Krajské úřady se totiž k politice tarifních podmínek postavily zcela odlišně. V praxi to znamená, že na stejné lince mezi dvěma kraji zaplatíte při cestě tam jinou cenu než při cestě zpátky.

„Liberecký kraj rozhodl , že se v regionální dopravě zdražovat obyčejné jízdné v autobusové dopravě nyní nebude a tento rozdíl dopravcům vykryje vyšší dotací. A takto postupovaly i jiné kraje. Naopak Královéhradecký kraj rozhodl o tom, že dopravci musí v regionální dopravě zdražit o zhruba 10 procent obyčejné jízdné a takto se i nakonec stalo,“ popsal Deníku situaci Tomáš Roubiček, generální ředitel ČSAD Semily.

ČSAD Semily je největší dopravní společnosti na severu Čech a zajišťuje regionální dopravu ve čtyřech krajích (Liberecký, Královéhradecký, Ústecký a Středočeský). Při cestě z Libereckého kraje do Královéhradeckého tak zaplatíte o 10 procent méně než při cestě zpátky.

Podle Roubička musí ČSAD Semily mít v každém ze čtyř krajů jiné ceníky. Celkovou cenu v konečném důsledku určuje místní příslušnost linky ke krajskému úřadu.

„Proto se i cestující na územích, kde se potkávají dva a více kraje, budou i u jednoho dopravce i nadále setkávat s rozdílnými cenovými podmínkami,“ dodává Roubiček.