„Sjezd u Bláhovky je výrazně výhodnější a má velký význam pro budoucí jižní spojku, která Hradci maximálně odlehčí od vzrůstající dopravní zátěže,“ vysvětlil náměstek primátora Jindřich Vedlich. O sjezdu právě u Bláhovky již existuje dohoda s Ředitelstvím silnic a dálnic, nutné je upřesnit definitivní podobu sjezdu.

„Plánovaná jižní spojka je pro město velmi důležitou stavbou a při její kapacitě zhruba 20 tisíc vozidel za 24 hodin je snadné si představit, jaká zátěž ve městě ubude. Vyřeší i problém, kdy cestou na Jaroměř nebo na Prahu projíždějí řidiči centrem města, které tím zatěžují,“ vysvětluje městský architekt Petr Brůna. Jižní spojka by měla vést u křižovatky Bláhovka z dálnice D11 až na výpadovku z Hradce do Pardubic.

Stejným způsobem chce město postupovat v případě tzv. severní tangenty. Ta je velmi sledovaná z pohledu tranzitní dopravy. „Máme v přípravě obě stavby, jižní spojku i severní tangentu. Jednáme obdobným způsobem o jejich realizaci. Jižní spojka je rozpracovanější a záleží na státu, podle jakých priorit vyhodnotí své investice,“ uzavírá náměstek Vedlich.