Přes sezonou jsme měli připraveno 1625 tun soli, což bylo zatím nejvíc a za normálních okolností by to bohatě stačilo. V současnosti ve skladu zbývá posledních zhruba 300 tun. Zda to bude stačit? To nedokážu odhadnout, záleží na tom, jaké bude dál počasí,“ uvedl vedoucí zimní údržby Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil. Podnik má na zimní údržbu v letošním kalendářním roce vyčleněno deset milionů korun, přičemž šest milionů už spotřeboval v lednu.

Správa a údržba silnic Královéhradeckého kraje už sůl přikupuje. „Doobjednáváme asi dva a půl tisíce tun,“ uvedl provozní náměstek Přemysl Noháček s tím, že z téměř 20 tisíc tun soli připravených před sezonou už spotřebovali odhadem 10 tisíc tun. Ani on nedokáže odhadnout, zda bude zbytek s přikoupenými dvěma a půl tisíci tun na zbývající část zimy stačit. „Rádi bychom. Náklady na letošní zimu budou obrovské,“ řekl.

Rovněž Technickým službám Nový Bydžov jde z utracených peněz hlava kolem. Jen od 1. ledna je zimní údržba silnic, chodníků i sportovních zařízení stála bezmála 700 tisíc korun. To je podle ředitele Josefa Kožíška pětinásobek obvyklého stavu.

Popeláři bojují se sněhem i stojícími auty

Hradec Králové – Sněhové bariéry lemující cesty a podél vozovky parkující auta bránící průjezdu vozidel svážejících komunální odpad. Takové jsou největší problémy, s nimiž se nyní potýkají pracovníci Hradeckých služeb. „Je to velký problém, který nám komplikuje svoz odpadu. Každý den jedno nebo dvě naše auta někde zapadnou a musíme je složitě vyprošťovat,“ řekl ředitel Hradeckých služeb Radek Sokol.

Uvedl, že potíže s parkujícími auty, které způsobí, že kukavozy některými ulicemi nemohou projet, jsou časté zejména na sídlištích. Pokud se ke kontejnerům nedostanou, snaží se popeláři odpad odtahat z nepřístupných míst dočasně aspoň ručně a odvézt menším vozidlem.