Nový předprodej, významné ceny, oslavy, plné hlediště i příspěvek na charitu. Takový byl loňský rok hradeckého Klicperova divadla.

O tom, že se Klicperovu divadlu daří, svědčí také čísla návštěvnosti. Ta v loňském roce stoupla na 93,1 procenta, což je nadprůměrné v rámci celé republiky. Počty předplatitelů vzrostly od roku 2013 o 15 procent. Od září divadlo používá nové logo, které vybralo ze soutěže, kam došla téměř stovka soutěžních příspěvků. Se svými diváky Klicperovo divadlo komunikuje nejen prostřednictvím webových stránek, ale i sociálních sítí.

V dubnu otevřelo nový předprodej na Gočárově třídě, který slouží nejen pro nákup vstupenek, ale i na setkávání diváků s herci a tvůrci při různých besedách a akcích.

Sbírají ceny

Klicperovo divadlo, které je čtyřnásobným držitelem ocenění Divadlo roku, se v loňském roce prostřednictvím svých herců a inscenací objevilo několikrát v nominacích na významné divadelní ceny.

„Režijní duo SKUTR získalo nominaci na Ceny Divadelních novin za inscenaci Evžen Oněgin, herečka Zora Valchařová-Poulová se objevila v širší nominaci na Cenu Thalie, herečka Martina Nováková v nominaci na Hradeckou múzu a Marie Poulová v nominaci na Ceny divadelní kritiky v kategorii Talent roku. Umělecký šéf David Drábek pak získal cenu Genia smíchu 2015," potvrdil Martin Sedláček, mluvčí divadla.

Ani na charitu v loňském roce divadlo nezapomnělo. U příležitosti oslav 130. výročí věnovalo výtěžek ze vstupného 75 400 korun fondu UNICEF, v prosinci pak 103 815 korun ze vstupného představení Tři mušketýři pomohl Oblastní charitě Hradec Králové na nákup jednoho kompletu vybavení pro poskytování hospicové péče v domácnosti klientů.(jap)