Zrekonstruovaná křižovatka Koruna zcela změnila dopravní pravidla na přilehlých silnicích.

Zcela se například obrátily ukazatelé v Horově ulici, která tak už nebude sloužit jako nouzový přivaděč při ucpané Koruně na Gočárovu třídu. Změny se dotkly i výjezdu ze Sukových sadů směrem od Finančního úřadu. Magistrát přiznává, že právě výstavba okružní křižovatky mu dala příležitost dopravní pravidla změnit. „Podle mého názoru tyto změny přispějí výrazně ke zvýšení bezpečnosti 
a plynulosti provozu," uvedl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich 
s tím, že v případě tápajících řidičů se bude jednat pouze o zvyk, než se navržené úpravy vstřebají.

Vozidla z Horovy ulice ve směru od Bavlny jsou nasměrována po Nerudově ulici na Habrmanovu, kde se napojí na okružní křižovatku, kde mohou dále pokračovat všemi směry, tedy do Kuklen, na Gočárovu třídu do centra a případně do Puškinovy ulice.

Menší dopravní komplikace čekají na řidiče v centru Hradce Králové. Změnily se totiž léty zažité cesty.

Například vozidla vyjíždějící ze Sukových sadů ve směru od finančního úřadu teď mohou odbočit pouze vpravo na Gočárovu třídu směrem na křižovatku Koruna, kde mohou dále pokračovat do Kuklen do Habrmanovy a nebo se  otočit a pokračovat po Gočárově do centra. V případě potřeby mohou z Gočárovy zahnout vpravo do Horovy 
a následně vlevo do Nerudovy ulice.

Na parkoviště pozadu

Právě Horova ulice je další novinkou v dopravní orientaci.

Doprava se tu totiž po otevření Koruny otočila o 180 stupňů. „Navrženým řešením se výrazně zvýšila bezpečnost a zjednodušil provoz na průsečné křižovatce Gočárova – Horova – Sukovy sady, která není a nebude díky přijatým opatřením řízena světelnou signalizací," informoval náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich s tím, že v případě Horovy ulice došlo také ke změně způsobu zajíždění na šikmá stání v dotčených úsecích Horovy a Nerudovy ulice, které je nyní řešeno couváním.

„Z pohledu bezpečnosti je tento způsob výrazně výhodnější," řekl náměstek primátora a vysvětlil výhody nového parkování.

Jedním z nich je, že při vyjíždění ze šikmého stání popředu vidí řidič  při vyjíždění vlevo na přijíždějící vozidla (při couvání ven z parkovacího stání nevidí nic). „Lepší bude také vystupování, hlavně dětí, ve směru k chodníku, kde je přístup do vozovky zablokován otevřenými dveřmi," míní Jindřich Vedlich, který jako poslední výhodu vidí 
i lepší přístup do kufru 
z chodníku nebo zelené plochy.