Krajské město již brzy získá šest nových trolejbusů
Hradec Králové - Dva z vozů jsou výjimečné tím, že mají pomocné dieselové agregáty. Mohou jezdit i do míst, kde nejsou troleje
Na pravidelné trasy se v krajské metropoli ještě před prázdninami vydá šest nových trolejbusů. Dva z nich mají dokonce pomocné dieselové agregáty, se kterými mohou jezdit také v místech, kde chybí trolejové vedení. Hradeckému deníku to potvrdil František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové.
Podle dopravně technického náměstka dopravního podniku Vladimíra Pejřila jiná města tyto typy trolejbusů využívají při nouzovém provozu. Hradec je jako jediný na pravidelných linkách. Nasazuje se například na lince číslo jedna do Kluků.
Jak František Meduna dodal, nové trolejbusy doplní vozový park.
„Navazujeme tak na loňský rok, kdy jsme zahájili dvěma etapami kompletní obnovu vozového vybavení. Loni jsme koupili hned sedmnáct trolejbusů. Celkem pět etap obnovy nám umožňuje Regionální program NUTS II Severovýchod a dotace z Evropské unie. Letos pokračujeme dalšími dvěma etapami, takže v každém pololetí koupíme šest nových trolejbusů. Z těch prvních šesti, které brzy po revizích a předepsaných zkouškách vyjedou na pravidelné linky, jsou čtyři standardní vozy se dvaatřiceti místy k sezení a sedmdesáti k stání a dva s dieselagregáty. Ty mají osmadvacet míst k sezení a sedmdesát míst k stání," dodal František Meduna. Letos na podzim ještě podle něho přidají dva nízkopodlažní kloubové autobusy.
Jak František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové připomněl, na pravidelných linkách nyní v krajské metropoli jezdí sedmatřicet trolejbusů, z toho dvanáct kloubových, a k dispozici mají také pětadevadesát autobusů, z toho pět kloubových.
„Naše vozy jezdí na pětadvaceti klasických linkách, sedm rychlíkových, šesti školních a čtyřech nočních spojích. Nejstarší trolejbus v běžném provozu je přitom z roku 1997 a naopak nejmladší je právě z dodávky v loňském roce. Z autobusů nejdéle jezdí na trasách ten z roku 1996 a naopak nejkratší dobu , který po městě jezdí, je z letošního března," doplnil František Meduna.
Bez zajímavosti není fakt, že příští rok uplyne neuvěřitelných pětaosmdesát let od založení Autodrah města Hradce Králové (24. října 1928), kdy byla do provozu uvedena i první autobusová linka Kukleny – Nádraží – Slezské Předměstí. Stalo se tak přesně 1. prosince roku 1928. A právě k tomuto jubileu chystá hradecký dopravní podnik několik překvapení. Například Den otevřených dveří a publikaci představující vývoj městské hromadné dopravy.