„Náš klub nadále považuje přípravy k této stavbě za nepromyšlené a žádáme další jednání. On je vždycky skryt ďábel v detailu. Nájezdy do křižovatky budou pouze jednopruhové a vozidla integrovaného záchranného systému budou muset čekat frontu," uvedl zastupitel Alois Havrda (KSČM).
To se ale nelíbilo Jiřímu Schejbalovi, který se zabývá dopravním řešením křižovatky: „Prostor na silnici musí mít rozměry minimálně pět a půl metru, aby řidiči byli schopni objet například nepojízdný vůz," ohradil se.
Vysvětlení se Havrdovi nelíbilo. „Pokud tam bude stát autobus, tak kolem něj hasičské auto neprojede," podotknul zastupitel.
Další věc, kterou opozice kritizovala bylo zbrždění výjezdů vozů městské hromadné dopravy od hlavního nádraží. „Budou čekat než je nějaký slušný řidič pustí," tvrdil Havrda.
Architekt Patrik Kotas ale naopak tvrdí, že se podmínky pro MHD nezhorší, možné je i zlepšení.
Křižovatka podle něj nemá být tepnou do města. Naopak Kukleny by neměly trpět velkou dopravou. „Kapacitně křižovatka vyhovuje s velkou rezervou. Má ale také další hodnotu. Urbanistickou. Ve světě je mnoho příkladů, kde křižovatky charakterizují prostor," dodal Kotas.
Zastupitelé v úterý schválili podmínky pro zadání veřejné zakázky na dodavatele. Pro se vyjádřilo čtyřiadvacet zastupitelů ze sedmatřiceti. Sedm bylo proti.