Nešťastně řešený kruhový objezd v hradecké ulici Šimkova, který si vyžádal život cyklisty, je po třech letech od tragické nehody konečně přehlednější. Dopravní značení má také zpomalit projíždějící vozy.

Potíž byla v tom, že kruhový objezd auta nezpomaloval, ale naopak umožňoval jejich rychlou jízdu. A při vysoké rychlosti řidiči ani nemuseli zaregistrovat, že jsou na kruhovém objezdu, a nedali přednost. Přesně tak došlo i ke smrtelné nehodě. Karel Šimonek z oddělení architektury a regulace hradeckého magistrátu již dříve uvedl, že úprava má zlepšit právě podmínky pro chodce a cyklisty.

„Určitě došlo ke zlepšení ze strany řidičů, které značení navádí, kudy by měli správně jet,“ zhodnotil dopady nového dopravního značení mluvčí hradeckého magistrátu Michal Komárek. Podle Michala Komárka značení paradoxně málo respektují cyklisté, kvůli kterým opatření vzniklo.

„Cyklisté si cestu stejně zkracují přes šrafování, což není dobré,“ řekl Michal Komárek. Dodal, že pokud alespoň řidiči jezdí, jak mají, i tak je riziko ohrožení menší než dříve. „Já jako cyklista úpravu také vítám,“ prozradil.

Podle některých řidičů je zásah do kruhové objezdu v ulici Šimkova jen zbytečná komplikace, která naopak může zavinit víc nehod. Jiným přijde zásah málo razantní.

Stavební úprava

Šrafování vozovky je jen dočasné řešení. V budoucnosti by se kruhový objezd měl dočkat stavebního zásahu, a to hlavně v souvislosti s parkovacím domem, který již vzniká ve vedlejších Gayerových kasárnách. Jak bude stavební řešení vypadat, zatím není jasné. Do té doby dozná úprav i Šimkova ulice, které je objezd součástí. „V Šimkově ulici by měly vzniknout dva přechody pro chodce, které tam v současnosti nejsou, a silnice se proto nedá přejít bezpečně,“ informoval o novince mluvčí města.

Smrt devětašedesátiletého cyklisty na kruhovém objezdu v ulici Šimkova už tři roky připomíná bílé kolo duchů u Gayerových kasáren. Auto ho na objezdu srazilo 19. března 2015. Podle cyklistů je po městě víc nebezpečných míst, která by si zasloužila proměnu. „Podobné úpravy bychom mohli provést před Pražským mostem na Gočárově třídě či na napojení ulic Vážní a Kladská,“ popsal Karel Šimonek.