Když navštívíte stránky letecké společnosti Fun Air, najdete v novinkách následující sdělení: „Náš letový park se v prosinci 2007 rozroste o první turbínový letoun. Bude jím Beech C90B s imatrikulační značkou D-IBDH.“
Dvoumotorový stroj registrovaný v Německu je od nedělního odpoledne minulostí, stejně jako smělé plány jeho majitele, podnikatele Miroslava Jägera. Komfortní letoun měl být tím nejlepším, co karlovarská společnost nabídne zájemcům o aerotaxi. Na jeho poslední cestě ho Jäger pilotoval společně s kolegou Petrem Toužimským. Kromě nich na Ukrajinu cestovali i Milan a Zuzana Novákovi, majitelé firmy Minib, která vyrábí tepelné konvertory. Doprovázela je jedna z jejich zaměstnankyň.
Lidé blízcí Jägerovi a Toužimskému pochybují, že by letci havárii zavinili. „Byl to velmi dobrý pilot. Vždy pilotoval bezpečně,“ říká o Jägerovi podnikatel Karel Holoubek, který pilota dobře znal. Stejně zkušený byl podle něj i druhý člověk v kokpitu letadla, Petr Toužimský. Sám se přiklání k možnosti, že tragédii způsobila hustá mlha nad Kyjevem.
Osádka mohla mít skutečně problémy s orientací. „Žuljanské letiště je vybaveno systémem AILES, což je směrový paprsek, navádějící stroje na přistání. Stejné zařízení má například ruzyňské letiště,“ uvedl na dotaz Deníku Daniel Tuček z letecké společnosti Delta Systém Air. Zároveň ale dodal, že systém bývá na kyjevském letišti často vypnutý. V takovém případě bývá přistání v mlze velmi riskantní.