Nový Letecký pluk 4 se od roku 1929 sestavoval na letišti Kbely v Praze. V roce následujícím se připravoval na přesun do Hradce Králové. Na nedostavěném letišti se v roce 1930 konalo vojenské letecké cvičení, na které mimo jiných přilétla z Prahy také čtyři letadla z Leteckého pluku 4 a později dvě letadla z Prostějova. Po cvičení se letci vrátili do Prahy.

Přípravy ke stěhování pluku do Hradce Králové byly v plném proudu, když v říjnu 1930 přistál na kbelském letišti tehdy největší komerčně využitelný dopravní letoun na světě, a to čtyřmotorový Junkers G 38. Tento typ letounů se vyráběl po vypršení zákazu jejich výroby, který trval od konce 1. světové války do roku 1926. Postaven byl ve dvou prototypech. Událost neušla pozornosti vojenských pilotů Leteckého pluku 4. Letoun sloužil jako dopravní, ale i jako reklamní.

Prototyp byl postaven v Německu jako civilní, krátce nato i druhý Junkers, později používaný jako vojenský. Jeho první vzlet se uskutečnil 6. listopadu 1929. Podle dobových podkladů mělo letadlo sedmičlennou posádku. Rozpětí letounu bylo 44 metrů, délka 23 metrů, nosná plocha 300 metrů čtverečních, vzletová hmotnost 24 000 kilogramů, užitečné zatížení 5000 kilogramů.

Původně měl čtyři motory L 55 o výkonu 662 koní umístěné v křídlech a dva motory L 8 o výkonu 400 koní blíže k trupu. Později  je  nahradily motory L 88 o výkonu 800 kW. Maximální rychlost letounu byla 210 až 212 km/hod., jeho cestovní rychlost se udržovala na 180 km/hod. Dolet měl 3500 km s dostupem 2500 metrů. Počet sedadel se měnil, zpočátku jich bylo 13, po úpravách 30 a dvě dvousedačkové kabiny v křídlech s vybavením – kuchyňkou, umyvárnou a kuřárnou. Jeho výška dosahovala 7,2 metru.

Majitelem stroje byla firma Lufthansa, která jej využívala ke komerčním, ne charterovým letům. První pravidelný let se uskutečnil 1. 7. 1931 z Berlína do Londýna. Nakonec havaroval při nízkém letu za nepříznivého počasí 26. 5. 1936 nad Dessau a byl zcela zničen.

Seriál vzniká za podpory a. s. Letecké služby Hradec Králové
Historii letectví zaznamenal Zdeněk Doubek. Pro čtenáře upravila Helena Rezková.