Velitelství Leteckého pluku 4 se původně nacházelo na letišti Praha – Kbely. Zřízením Leteckého pluku 5 v Praze se od 1. října 1931 přesunul Letecký pluk 4 do Hradce Králové na nové letiště ve Věkoších.

Součástí pluku byly polní perutě I/4 a II/4 s devíti stíhacími letkami. Technická letka se skládala z pomocné, spojovací a fotografické čety a povětrnostní stanice (byl to vůz s přístroji ke stanovení předpovědi počasí). Dále ji tvořila náhradní peruť s náhradní a cvičnou letkou, letecký park s plukovními dílnami, plukovním skladem, dopravním oddílem a školou mechaniků. Uvedené perutě, letky a ostatní zázemí se po celou dobu trvání pluku různě měnily.

Letecké pluky se členily na pluk – peruť – letku - roj a toto dělení trvalo do roku 1939. Peruť měla tři letky a v letce bylo 10 – 12 letounů. Roj měl 3 – 4 letouny. V Československu v té době existovalo šest leteckých pluků, které tvořily československé letectvo až do roku 1939. Letecký pluk 4 čítal na královéhradeckém letišti asi 40 důstojníků, 46 rotmistrů a několik délesloužících, dále 886 vojínů.

V zimní zahradě královéhradeckého Grand hotelu se 16. října 1931 o 20. hodině konal slavnostní večer na počest Leteckého pluku 4. Pořádala jej městská rada a odbočka Svazu československého důstojnictva.

Večírku se účastnili důstojníci celé posádky a zástupci města a státních civilních úřadů. Za pluk byli z velitelského sboru přítomni plukovníci Robert Schwarz, pozdější velitel Leteckého pluku 4, a Starý. Po projevech k uvítání se ujal slova plk. Schwarz a na dálku pozdravil nepřítomného starostu Dr. Františka Ulricha, který se nemohl pro nemoc slavnostní události zúčastnit; přítomní mu tedy zaslali telegram. Právě zásluhou Dr. Ulricha vzniklo královéhradecké letiště a rozvinulo se letectví ve městě.

Letecký pluk 4 z Hradce Králové měl jako ostatní letecké pluky svoje označení letadel, které platilo od roku 1930 do roku 1939. Byl jím v modré barvě provedený český lev na bílém poli, situovaný ve směru letu. Plukovní znaky byly malovány na obou stranách trupu ve velikosti 50 krát 45 centimetrů.

Hradečtí letci z Leteckého pluku 4 se ve dnech 5. – 7. října 1931 účastnili soutěže ve střelbě a bombardování na dělostřelecké střelnici v Malackách na Slovensku. Nikdo z pluku však žádné z předních míst neobsadil. Pro zdejší skupinu Masarykovy letecké ligy v Hořicích uspořádal nadporučík letectva z Leteckého pluku 4 v Hradci Králové, pilot Chmela, náborovou přednášku na téma: „Ochrana proti plynovým leteckým útokům na město Hořice.“ Na podporu členství v Masarykově letecké lize se v té době rozpoutala velká reklama, vyráběla se například mýdla či sirky.

Odbočka Svazu čs. důstojníků v Hradci Králové uspořádala 21. dubna 1932 exkurzi k Leteckému pluku 4, jíž se účastnil velký počet aktivních i záložních důstojníků s rodinami. Exkurze byla zajímavá, neboť zhlédli zařízení foto a meteorologické služby i zařízení strojů a jejich typy. Kromě evolucí denního létání se předvedly i noční lety. Po ukončení programu exkurze se v důstojnické jídelně Leteckého pluku 4 konala přátelská beseda s nebývalou účastí.

Seriál vzniká za podpory
a. s. Letecké služby Hradec Králové