Univerzita Hradec Králové včera představila nové logo a zároveň celý vizuální styl. Bude na tiskovinách, skriptech, budovách, autech, ale i na tričkách, tužkách a dalších předmětech.

Jednoduché logo v různých obměnách částečně nahradí dosud užívaného lva držícího písmeno G a doplněného latinským názven univerzity, který bude využíván pouze při slavnostních příležitostech. K výběru návrhu značky univerzity a jejích fakult posloužila soutěž, které se zúčastnilo 167 soutěžících s 252 návrhy. Vítězi se pro někoho překvapivě nestali profesionální grafici, ale Jiří Toman s Michalem Kukačkou, dvojice studentů grafického designu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.

Základní ideou nového logotypu hradecké univerzity je podle kancléře Ondřeje Tikovského množina. Množina studentů, vyučujících, fakult, nápadů a podobně. Univerzitní značka vychází z geometrie městského opevnění.