„Nepřineslo nám to nic nového. Žáci si vyzkoušeli strukturovanou práci z českého jazyka, ale pořádně ani nevěděli, co si pod tím mají představit. Takto připravené maturity by neměly ani spatřit světlo světa. Mělo by jim předcházet rámcové vzdělávání,“ podotkla ředitelka SOŠ veterinární Hana Rubáčková. Stejného názoru je většina ředitelů škol, které se testu zúčastnily. „Příprava musí být důkladná už od I. ročníku,“ potvrdil slova Rubáčkové ředitel SŠ technické a řemeslné Vladimír Blažej. Pozitivem, které školy na zkušebních maturitách shledaly, byla možnost projít si náročnou přípravou a administrativou. O vyhodnocení výsledků testování všech zúčastněných škol a možném srovnání věděla jen hrstka ředitelů. „O umístění zhruba víme, ale není to pro nás podstatné,“ řekl Blažej.