Odklízení sněhu z parkovišť, na nichž vybírá poplatky za stání společnost ISP. Kontroverzní téma v krajské metropoli s nadcházející zimou opět víří hladinu veřejného zájmu.

„Úklid sněhu na místních komunikacích budou zajišťovat technické služby, stejně jako tomu bylo v minulé zimní sezoně,“ uvedla mluvčí hradeckého magistrátu Magdalena Vlčková.

Společnost ISP má podle koncesní smlouvy, uzavřené mezi ní a městem, povinnost uklízet pouze uzavřené parkovací plochy, který mi jsou v současné době parkovací domy Katchnerka, Regiocentrum a parkhaus v Kollárově ulici. Po vybudování odstavného parkoviště v Jungmannově ulici na příjezdu od Pardubic, přibude k povinnostem ISP také údržba této plochy.

„Po zkušenostech ze sněhové kalamity v roce 2010 jsme na základě jednání s městem připraveni pomoct, jak jen to bude možné, v případě, že primátor města vyhlásí kalamitní stav. V krizové situaci můžeme rozmisťovat dopravní značení a nebo zaregistrovaným klientům pomocí e-mailu oznámit, že se na parkovištích bude odklízet sníh,“ vysvětlil Jiří Holubec ze společnosti ISP.

Mluvčí magistrátu Magdalena Vlčková však dodává, že by mělo dojít k jednáním, která by mohla dosavadní situaci změnit.

O tom, že správce placeného parkování bude zodpovědný i za úklid ploch určených ke stání vozidel, se mluvilo již na začátku roku 2010.

„Myslím, že na zimu jsme dobře připraveni. Řidiči a chodci by si však měli uvědomit, že pokud sněží a mrzne, nemohou silnice vypadat jako v létě, čemuž by měli přizpůsobit jízdu, případně chůzi. Smyslem zimní údržby je podle zákona zmírnění následků zimy, nikoliv jejich odstranění,“ tvrdí vedoucí správy místních komunikací a zimní údržby Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil.

Technické služby budou letos zajišťovat zimní údržbu na 102 kilometrech městských vozovek a 335 kilometrech chodníků a cyklostezek. K tomu se mají na základě smlouvy s jejich správcem starat ještě o 60 kilometrů vozovek vyšší třídy, zejména na silničním okruhu a důležitých výpadovkách.

„Na zimní údržbě se bude podílet více než dvě stě pracovníků. Pokud jde o techniku, jsme na tom stejně jako v loňském roce, máme však nasmlouváno více traktorů s radlicemi a nakladačů od smluvních partnerů,“ uvedl Tomáš Pospíšil.

„Technické služby apelují na řidiče, aby při parkování dodržovali třímetrový volný jízdní pruh pro každý směr jízdy, protože nesprávně zaparkovaná auta výrazně znesnadňují pluhování úzkých ulic,” uvedl Martin Černý z hradeckého magistrátu.

Špatně zaparkovaná auta tak mohou být těžkou technikou poškozena. Překážku pro techniku zimní údržby rovněž představují auta zaparkovaná částečně na chodníku.

Lenka Kašparová