„Jednání probíhala v minulých týdnech a z mého pohledu jsou ohlasy spíše pozitivní," uvedl Luboš Zajíček, právní zástupce společnosti CTP.

Část ze zastupitelů ale vše vnímá jako úplatek. „Má to jasný zřetel korupční nabídky a na základě toho by měla jednat protikorupční policie. Jak to, že když někdo peníze, který má peníze může stavbu dokončit a jiný, který je nemá, musí chatu zbourat? Pravidla by měla být pro všechny stejná. Doba odpustků dávno zmizela. Vůbec se primátorovi divím, že se s firmou o takových věcech bavil. Úplatky nebrat," vysvětlil postoj klubu KSČM Lubomír Štěpán.

Stejně radikální jsou také  sociální demokrati, kteří podle Rostislava Jireše na 99,9 procenta  nepodpoří dostavbu hal a vnímají nabídku jako úplatek.

Město vlastní pozemky, které CTP potřebuje pro vybudování příjezdové silnice ke stavbám.

Proti udělení souhlasu je od začátku také náměstek primátora Jindřich Vedlich. „Pokud tu někdo vybuduje něco v řádů stamilionů a pak nabídne miliony, mohl by to být velký precedent. Firma deklaruje, že chce být seriózním partnerem, ale například se zájmem o pozemky u Aldisu nás rok vodili za nos.  Jsou pro mě nedůvěryhodní. Jde o princip a můj názor je na tuto věc stále stejný.

Město o nabídce CTP uvažuje, jasno by mohlo být v pondělí

Taktika nizozemského investora ale na některých místech funguje. Nabídka několika miliónů korun za smířlivější jednání zastupitelů v případě poskytnutí cesty, kterou CTP potřebuje, u některých zástupců Hradce Králové dopadá na úrodnou půdu.

„Měli bychom u všech případů postupovat stejně. Už jsme tu několikrát měli stejné situace, kdy dotyčný čelil pokutě. Firma CTP už zaplatila velké peníze a pokud by ještě přilepšila městu, tak bychom měli o nabídce uvažovat," vyjádřil názor zastupitelů ODS  Oldřich Vlasák.

Museli by dát více

Primátor Zdeněk Fink (HDK) přiznal, že by o nabídce mohlo město uvažovat. „Nejdříve CTP útočilo ostře, teď se přišli dohodnout. Nabízejí opravit část silnice do Svinar plus ještě miliony navíc. Je to cena, která se rovná odstranění stavby. Takže je to jen smazání vlastních nákladů.  Pořád tam vidím zásadní porušení zákonů. Museli by přidat. Postavit fotbalový stadion, opravit všechny podchody nebo tak něco. I tak by to bylo na pováženou," uvedl Fink.

Zastupitelé i obyvatelé Hradce Králové ale velký problém vidí hlavně v porušení zákona při stavbě. „Ať si městu nabízejí desátek, podle mne o úplatek nejde. Nikdo nedostane peníze do kapsy. To bych byl první, kdo by šel na policii. Jakákoliv firma, která chce ve městě stavět, by měla dát najevo vztah s městem a dotovat kulturu a sport. Takže šance do budoucna tu je. Měli by ale postupovat v souladu se zákonem. Nechci zatím předjímat výsledek. Město by nám také mělo dát jasně najevo, jaký zvolí postup," řekl zastupitel Václav Víška (ANO 2011).

Vyhráno být nemusí

Na poslední listopadový den svolal primátor pracovní schůzku zastupitelů, kde by se měli politici dohodnout, jak bude město postupovat.

V případě, že by firma CTP získala souhlas k užití silnice, vyhráno ještě mít nemusí. Potřebuje totiž od stavebního úřadu dodatečné stavební povolení. Jeho získání město ovlivnit nemůže, to je v moci státních úředníků.

Firma zatím na pokutách zaplatila úřadům 1,35 milionu korun.