Kompletní rekonstrukce mostu U Soutoku se odložila na příští rok. Stavební práce by se nestihly dokončit ještě před rekonstrukcí okružní křižovatky Na Kotli a vedení města se bálo dopravního kolapsu. Silničáři proto letos pouze provizorně opraví povrch vozovky.

Dělníci se na most měli vrhnout už 9. května. Zhotovitel však požadoval, aby se oprava mohla protáhnout až do konce července. To magistrát odmítl. Znamenalo by to totiž, že by se most opravoval současně s křižovatkou na Brněnské. A jelikož by obě rekonstrukce přinesly uzavření jízdních pruhů, na už nyní zacpaném Gočárově okruhu by se tvořily neúnosné kolony. „Hrozil souběh dopravních omezení a uzavírek v souvislosti s opravou dvou tranzitních uzlů, což by znamenalo opravdu velkou komplikaci pro provoz i v prázdninovém režimu,“ zdůvodnil postoj města jeho mluvčí Petr Vinklář.

Kromě magistrátu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o opravě jednalo i s policií, dopravním podnikem, krajským odborem dopravy a zhotovitelem. Ostatní instituce chtěly most opravit ještě letos, město ale neustoupilo: „Přes názor ostatních zúčastněných na vhodnost současného provádění oprav kruhové křižovatky Brněnská a mostů na soutoku v průběhu letních prázdnin, vedení města nadále trvá na svém nesouhlasném stanovisku,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Provizorní oprava

Městu se nakonec podařilo s ŘSD domluvit odložení opravy mostu. Letos silničáři most pouze „načnou“. „V letošním roce bude ŘSD nuceno provést pouze provizorní opravy krytu vozovky v oblasti dilatačních závěrů mostů,“ upřesnila letošní plánované zásahy do dvojmostu Nina Ledvinová. Oprava podle Niny Ledvinové začne až po dokončení křižovatky Na Kotli, což bude určitě až po prázdninách.

Velká rekonstrukce v příštím roce bude spočívat především v opravě odvodnění, doplní se odvodňovací zařízení izolace. Dělníci se zaměří i na prostor pod mostem. „Pod mostem bude provedena sanace plentovacích stěn opěr a doplnění zámečnických výrobků,“ doplnila mluvčí.

Železobetonový dvojmost se přes Labe překlenul v roce 1971, a byl tak prvním, který na okruhu vznikl. Podle sčítání dopravy z roku 2016 úsekem od křižovatky Mileta k mostu projelo přes třicet tisíc aut denně. Most přes Labe je podle policie navíc jedním z nejrizikovějších míst ve městě.

Křižovatka se rozkope v červnu

Rekonstrukce křižovatky ulic Brněnská a Sokolská, kterou „zdobí“ vyjeté koleje a výtluky, by měla vypuknout v červnu. Nejdřív se začne s přípravnými pracemi, gró oprav přijde později. Hotovo by silničáři měli mít na přelomu října a listopadu. Křižovatka bude po celou dobu částečně průjezdná. Policie chystá i objízdné trasy, které povedou přes malšovický nadjezd.