Na teploměru mínus patnáct a toužebně očekávaný autobus, kde by se člověk zahřál, v nedohlednu.

Tak to včera vypadalo v Hradci Králové. Některé vozy městského dopravce odmítly v mrazu poslušnost a přivolaní technici jim museli dávat první pomoc.

Zrušená linka a náhradní spoje

„Kvůli problémům s mrazem jsme dokonce museli zrušit jeden spoj. Jednalo se o linku číslo dvanáct, která měla vyjet v 6:57," informoval Deník ředitel DPMHK Miloslav Kulich s dodatkem, že problémy měly i další autobusy.

„Od rána evidujeme asi deset poruch způsobených mrazem," doplnil informaci v poledne dispečer městského dopravce s tím, že technická četa, která pomáhá autobusům v nouzi nastoupila do služby ve tři hodiny ráno a od té doby pendlovala mezi dopravním podnikem a k vozovce „přimrzlým" autobusům. „Problémy byly hlavně s pérováním, vzduchem a přimrzlými dveřmi," dodal dispečer dopravce.

Pokud se s problémy dostal řidič až na konečnou, čekala tu na něj buď „rozmrazovací" četa, nebo náhradní autobus. „Když k tomu došlo na lince, posílali jsme zálohu a lidé pouze přestoupili," řekl Deníku dispečer s dodatkem, že u inkriminované ranní linky 12 tak záloha být využita nemohla, jelikož „zaskakovala" za jiný odmrazovaný autobus.

S ohledem na předpověď počasí se dají další problémy se zamrzlou technikou předjímat i v nadcházejících dnech. A proto DPMHK přijímá další opatření, která by měla případným problémům předejít. „Vývoj počasí samozřejmě bedlivě sledujeme. I proto chodí zálohy do práce o hodinu dříve," uvedl dispečer.

Tato ranní směna má za úkol celý autobus nahřát. „Natáčí se motory a pouští topení. Nejhorší je, že vše funguje do okamžiku, než vůz vyjede ven na mráz. Ale snažíme se s tím bojovat," doplnil dispečer městského dopravce.