„Je to tu opravdu nepřehledné. I když místo znám, nikdy si nejsem jistý, co udělají ostatní vozy," postěžoval si Petr Horák, který křižovatkou jezdí denně.

Také odborníci by zde rádi viděli nějaké řešení. „Bližší informace o nehodě nemám, ale křižovatka je stavebně špatně řešená. Umožňuje přímý průjezd bez nutnosti zpomalení. Často také vozy parkují v blízkosti křižovatky a mohou zakrýt značku, která právě na kruhový okruh upozorňuje. Chybí zde také jakékoliv vodorovné značení. Kdo to zde nezná, může si myslet, že je na hlavní," vysvětlil Zbyněk Sperat, člen pracovní skupiny pro cyklistickou dopravu, kterou zaštiťuje primátor města Zdeněk Fink.

Právě tato skupina si dala za úkol zvýšit bezpečnost cyklistů v Hradci Králové. Matoucí jsou například také semafory na křižovatce u OBI, kvůli kterým se Hradec celostátně proslavil nejen mezi odborníky na dopravní bezpečnost.

Řešení z Plzně

„Změnu jsme navrhovali v minulosti několikrát. Teď ale máme v rukou stanovisko Ministerstva dopravy, které umožňuje okamžité řešení a také stejný příklad z Plzně, kde podobné nebezpečné řešení úspěšně odstranili před třemi lety. Věřím, že se po několika desetiletích s pomocí pana primátora brzy dočkáme změny k lepšímu," dodal Sperat.

Cyklisty teď na zmíněném přechodu mate semafor, který je pro chodce umístěn na druhé straně silnice než ten pro cyklisty. Řešení je jednoduché a levné. „Stačí vyměnit sklíčka na semaforu pro chodce, kde bude panáček a jízdní kolo a druhý cyklistický semafor zrušit," vysvětlil Sperat.

Podle něj je nebezpečných míst v Hradci Králové více a chtějí se na ně zaměřit a zvyšovat bezpečnost nejen u nových staveb.

Označte online nebezpečná místa
Pro identifikaci nebezpečných míst vznikl server cyklistesobe.cz. Cyklisté mohou do mapy zadávat nebezpečná místa, závady, chybějící části infrastruktury a další. „Každý podnět můžou snadno podpořit i další cyklisté, čímž zvýší jeho prioritu. V Praze i v jiných městech tento způsob dobře funguje.  Některé radnice nebo městské části podněty na svém území samy pravidelně sledují a podněty řeší. Pokud začne i hradecká veřejnost aktivně přidávat na stránky své podněty, může portál Cyklisté sobě sloužit stejně dobře i v Hradci. " doplnil člen skupiny Jan Zídek s tím, že primátorova pracovní skupina bude s touto mapou průběžně pracovat. Další schůzka v Bio Central, kam může přijít kdokoliv, se bude konat 14. dubna od 18 hodin.