Protihlukové stěny, které oddělí obytnou zástavbu od rušné komunikace, už vznikají i na druhé straně nadjezdu nad Pospíšilovou třídou. Ředitelství silnic a dálnic přijdou včetně daně na zhruba 220 milionů korun. Část peněz půjde ze Státního fondu dopravní infrastruktury a část z prostředků EU.
Po předloni zhotovené jednostranné stěně v části u domů v Orlické Kotlině se tak Ředitelství silnic a dálnic ČR pustilo do druhé etapy opatření , jež mají okolí ulevit od hluku z rušné komunikace. Po nadjezdu se totiž denně valí zhruba 35 tisíc aut včetně těžkých kamionů. Práce, které zahrnou výstavbu oboustranných protihlukových stěn v části nadjezdu od Pospíšilovy třídy ke křižovatce s Buzuluckou ulicí, byly zahájeny tento měsíc. Stěny mají vypadat podobně jako ty už stojící, půjde tedy o kombinaci skla a ocelové konstrukce vybíhající nad vozovku. Pohledově budou připomínat tunel, ale v horní části nad silnicí zůstanou z důvodu odvětrávání nezakryté.
„Práce jsme zahájili počátkem února a potrvají do konce listopadu,“ uvedl Jiří Zvoníček, ředitel novobydžovského závodu IPS společnosti M–Silnice, která výstavbu zajišťuje. Autorem architektonického návrhu je tým architektů Patrika Kotase a Jaromíra Chmelíka. Podle koordinátora stavby Petra Škráčka ovlivní práce provoz na nadjezdu. Po dobu montáže dojde například ke svedení dopravy do dvou jízdních pruhů a po tři víkendy se předpokládá dokonce úplné uzavření komunikace. První omezení začínají platit už dnes, kdy od křižovatky Buzulucká na nadjezd dojde k uzavření pravého pruhu. „Tvoření kolon je tady vysoce pravděpodobné,“ předpokládá policista Stanislav Blažek.
 

Autor: Martin Černý