Auta se musejí vracet na kraj Hradce, otočit se a jet zpět na totéž místo, jen z jiné strany.

Podle starosty Opatovic Pavla Kohouta si chce Hradec řešit své dopravní problémy na úkor Opatovic.

„Shledáváme, že situace, jak je řešena, je takzvaná dopravní závada, a podáme na to zhruba za tři týdny správní žalobu," řekl náměstek primátora Jindřich Vedlich.

„Obchvat měl Opatovicím ulehčit, ale paradoxně jim to uškodilo," dodal Vedlich. Nové dopravní značení bylo zavedeno po dokončení čtyřproudové silnice u Opatovic nad Labem v polovině loňského roku.

Hradec navrhuje několik variant řešení. Nejjednodušší je opět zavést pro osobní auta odbočení do Opatovic současně se snížením rychlosti a zákazem předjíždění v obci a 
s vybudováním kruhového objezdu u benzinové pumpy.

Druhou možností je prodloužení staré silnice na Pardubice ke kruhové křižovatce za Opatovicemi, odkud se dá najet na Pardubice i dálnici – i v zde je podmínkou možnost odbočit do obce.

Investorem by mělo být Ředitelství silnic a dálnic, tato možnost ale naráží na vlastníky půdy a na územní plán Opatovic.

Starosta Opatovic Kohout není požadavky Hradce nadšen. „Přijatelné je prodloužení staré silnice, ale musejí se domluvit s majiteli pozemků. V žádném případě tam nebudeme prosazovat veřejně prospěšnou stavbu. Průjezd přes obec je pro nás nepřijatelný, už nyní pociťujeme výrazný nárůst dopravy," řekl.

Podle jeho názoru se měl magistrát o dopravní řešení zajímat dříve a měl se také v minulosti snažit o prosazení Jižní spojky, která by komplikace eliminovala a umožnila by najíždět na dálnici, silnici do Pardubic i budoucí rychlostní komunikaci R35.

Vedlich se brání s tím, že jde o lokalitu na území jiného kraje a Hradec nebyl účastníkem stavebního řízení. „Ani ve snu nás nenapadlo, že řešení situaci pro Hradec, Vysokou ale i Opatovice ve výsledku zhorší," pronesl.