Ve čtvrtek mezi osmou a devátou kolona vyrazila z Jaroměře a projela trasu Hořenice, Rychnovek, Městec, Slavětín nad Metují, kde byl téměř třicetimetrový kolos na noc odstaven, aby odsud v 8.30 hodin v pátek pokračoval do cukrovaru v Českém Meziříčí, kam dorazí v pátek odpoledne.

Z Francie do Meziříčí

Transportuje se nově zhotovený technologický díl pro cukrovar v Českém Meziříčí, který byl vyroben ve Francii, putoval z Calais do Hamburku a odtud námořní dopravou do Mělníka. Cestu po Čechách započal v pondělí ráno, u cíle má být v pátek v šestnáct hodin. Kontrolu zajišťuje dopravní policie Správy Východočeského kraje, na inkriminovaných místech je omezení provozu.

Průjezd rozměrného nákladu umožňuje dvacet techniků společnosti ČEZ. Je třeba zajistit přeložky, odpojení a opětovné zapojení elektrického vedení na trase. Například v Hořenicích bylo vypnuto a následně zapojeno vysoké napětí včera v jedenáct hodin. „Kolem poledne zde překonal 199 tun těžký technologický díl řeku Labe přes místní most. Připraven byl jeřáb, nicméně na místě se se svými rozměry nevešel,“ popsala tisková mluvčí společnosti ČEZ Šárka Beránková.

Příčinou objednání nebyla porucha v cukrovaru, jak upřesnil ředitel firmy Josef Světlík: „Jde o buben sušárny na cukrovarnické řízky, což je velice dobré exportní zboží. Postavila se totiž nová linka, kde budeme vyrábět pelety a ty prodávat v suchém stavu.“