„Největší podíl na počtu mrtvých měla stará silnice na Prahu, kterou koncem roku 2006 nahradila dálnice D11. Dnes jsou nejhorší výjezdy z Hradce zejména na Liberec a Náchod,“ uvedla mluvčí policie Anna Pešavová.

Hlídky za pět let vyšetřovaly celkem 18 241 karambolů. Kromě 131 mrtvých zaznamenaly také 423 těžce a 2138 lehce zraněných osob.

Děsivou etapu „odstartoval“ v dubnu 2003 střet vlaku s městským autobusem v Březhradu, který nepřežili čtyři lidé. Celý rok se pak zapsal do dějin černým písmem. Za dvanáct měsíců zemřelo 34 osob.

Další velká nehoda se stala o rok později v červnu u obce Lovčice. Řidič opelu vjel z neznámých důvodů do protisměru přímo pod kola náklaďáku Iveco. Čtyři Poláci jedoucí v osobním voze zemřeli přímo na místě.

Čtyři oběti si vyžádala také tragédie v Černožicích v listopadu 2005, kde řidič kamionu smetl ze silnice citroën, který pak v protisměru ještě narazil do opelu. Po střetu vyhasl život šoféra náklaďáku, kterého zastavila až hřbitovní zeď, a také tří žen v citroënu.

Dolní Přím byl vloni v červnu dějištěm nehody, při které zemřeli tři lidé. Řidič opelu vjel příliš rychle do zatáčky a na mokré silnici dostal smyk. V protisměru srazil motorkáře. Nehodu nikdo nepřežil.

„Příčiny nehod zůstávají už léta stále stejné. Je to nesprávný způsob jízdy, především při předjíždění, nedání přednosti v jízdě, rychlost a také alkohol,“ dodala Anna Pešavová.

Letos policie eviduje 864 nehod, které nepřežilo šest lidí.(raš)