Hradecká čtyřkoalice, která vede město sedm měsíců, si nejlépe vedla v oblasti sportu, nejhorší známku dostala za bytovou politiku.

„Stále poslouchám od vedení města, že za vše špatné můžou ti před nimi, ale už jsem nepostřehl, co dobrého je tady po novém vedení,“ komentoval hlasování Filip Horák. „Taky dávám za pět a může se to změnit klidně na jedna s hvězdičkou,“ dává čas koalici Jiří Trčka. Podle čtenářky Lenky Koberové je na známkování brzy: „Neklasifikováno, zatím nic nepředvedli.“

Chrám sv. Ducha ještě před regotizací. Vizualizace.
Cesta do minulosti? Leckde postačí mobil. Toulky časem nabízí i Hradec Králové

Nejlepší známku má hradecký magistrát na vysvědčení od čtenářů za podporu vrcholového i mládežnického sportu, sportovišť a vyžití pro volný čas. Hlasující této oblasti dali za dobře, tedy za tři. Možná pomohlo blížící se otevření multifunkční arény v Malšovicích. Město má ale také novou loděnici na Orlici. Obě hradecké investice začaly růst ještě za minulého vedení města v čele s ANO a ODS.

Nejhůř pak dopadla hradecká čtyřkoalice za bytovou politiku, tady dostala průměrnou známku 4,3. „Vzhledem k tomu, jaké oblasti redakce Deníku pro hodnocení zvolila, si dovolím tvrdit, že jde stále o vysvědčení předchozích vedení města. Zejména oblasti bytové politiky a dopravy jsou gesce, které není možné změnit za půl roku, a jsem přesvědčená, že si to čtenáři při hlasování uvědomovali,“ komentuje vysvědčení od čtenářů hradecká primátorka Pavlína Springerová. Koalice dnes tvořená HDK a TOP 09, Piráty, ODS a Změnou pro Hradec a Zelenými totiž město řídí teprve sedm měsíců.

Za dopravu pak vystavili Hradečtí novému vedení města průměrnou známku 3,8. „Důležitost těchto témat si uvědomujeme i my v koalici, jde o oblasti, které jsou vysoko v prioritách našeho programového prohlášení. Chceme, aby se trend pozornosti vedení města nejen na oblasti dopravy a bydlení změnil, to samé nás čeká v oblasti školství, adaptaci na změnu klimatu a v celé řadě dalších,“ komentuje přísné hodnocení od lidí primátorka.

Součástí Inteligentního dopravního systému v Hradci Králové jsou také radary a kamery.
Unikátní dílo. Inteligentní dopravní systém v Hradci ocenili dopravní odborníci

Právě dopravu vnímají lidé často negativně. Podíl na tom může mít i nový systém řízení křižovatek na městském okruhu a výpadovkách. Známku mohl zhoršit i penalizační modul, který pokutuje od května rychlost, nebo otevření kritizované lávky přes Labe u Aldisu. Všechny projekty se ale připravovaly dlouhá léta a dnešní podobu mu dala předchozí vedení města. Například nové inteligentní řízení křižovatek začalo vznikat už za předminulého vedení Hradce a do dnešní podoby ho dovedla minulá koalice ANO s ODS. Navíc na hodnocení systému, který zcela překopal řízení hradecké dopravy, je brzy.

Nové vedení města chce třeba rozvíjet alternativní druhy dopravy, jako je cyklistika. „Vzhledem k nápadům na omezení parkování ve Škroupově ulici, ideologie udržitelné dopravy, jíž se, po pražské zkušenosti, právem většina řidičů obává i zahlcení města radary, včetně nepochopitelné padesátky na výpadovce směr ČKD, je to ještě pěkný výsledek,“ komentuje vysvědčení nového vedení města za opozici místopředseda zastupitelského klubu ANO Denis Doksanský. Ten tvrdí, že špatné vysvědčení dali hlasující na internetu radnici kvůli nestabilitě a názorové roztříštěnosti současné koalice ve vedení města. Ostatně koalice už prošla jednou přestavbou. Zbavila se hnutí Rozvíjíme Hradec, které vede hradecký senátor Jan Holásek. „To vše vnímají Hradečáci negativně a mají pravdu v tom, že tento způsob vlády si Hradec nezaslouží,“ nešetří kritikou za největší opoziční klub v zastupitelstvu Denis Doksanský.

Ulice Antonína Dvořáka. Řada šoférů si myslí, že tady platí maximální rychlost 60 kilometrů za hodinu. Jenže jezdit se smí rychlostí o 10 menší.
Zrádná padesátka, na výpadovce z Hradce Králové už padly tisíce pokut

První primátorka v čele Hradce Králové ale věří, že za tři roky už dostane její tým známky lepší. „Jde velmi často o běh na dlouhou trať a asi by bylo troufalé očekávat hned samé jedničky. Věřím, že na konci našeho funkčního období bude vysvědčení výrazně lepší než na jeho začátku,“ dodává Pavlína Springerová.

Pokud srovnáme jednotlivá okresní města Královéhradeckého kraje, pak si nejlépe vedl Trutnov. Nejlepší známku na vysvědčení dostal za sport – lepší dvojku. Právě podporu sportu hodnotili lidé ve městech nejlepšími známkami. Nejméně spokojení pak všude byli s bytovou politikou svých měst. Druhý pak celkově skončil Náchod, třetí Rychnov nad Kněžnou, čtvrtý Hradec a poslední Jičín.

Podívejte se, jak dopadlo hlasování v Hradci Králové:


Nahrává se anketa ...

Nahrává se anketa ...

Nahrává se anketa ...

Nahrává se anketa ...