„Je to nepochopitelné. Teď se chci zajet podívat ještě do Hornbachu a budu muset najet na Hradubickou, sjet na dalším sjezdu a vrátit se zpátky,“ rozčiluje se senior David na parkovišti před Tescem a ukládá nákup do kufru auta. Hornbach je sice na dohled, ale je už součástí nákupní zóny Makro.

Obě obchodní zóny se otevřely v roce 2000. Od té doby se o přímém propojení mluví, ale auta musí při přejezdu mezi 400 metrů vzdálenými zónami vyjet na Hradubickou, jak nazývají obyvatelé Hradce i Pardubic spojnici obou měst silnici I/37. Ve směru od Hradce Králové najedou dva kilometry, v opačném od Pardubic pak víc než tři. Rozhodující krok k propojení obou nákupních zón udělalo město před dvěma lety, kdy koupilo za dva miliony poslední pozemek, který pro stavbu silnice potřebovalo.

Svoji první prodejnu v kraji otevře XXXLutz letos na okraji Hradce Králové.
V Hradci Králové otevře svůj první obchod v kraji další velký prodejce nábytku

Větší část přímého propojení už dokončuje společnost XXXLutz, která vedle staví svůj obchod. Město na stavbu naváže a chce využít stejného projektanta i stavitele.

„Město využilo totožného projektanta, kterého využívá investor XXXLutz z důvodu, že má veškeré místní informace a dokáže dobře koordinovat projektovou činnost,“ vysvětluje náměstek hradecké primátorky Lukáš Řádek. Dopracování projektové dokumentace má stát symbolických tisíc korun.

Město už má svůj stometrový úsek, který se napojí na kruhový objezd u Decathlonu na okraji zóny Tesco, územní rozhodnutí. „Následně se chystáme oslovit také totožného zhotovitele stavby, aby nám učinil cenovou nabídku na realizaci stavby. Benefitem by opět měla být dobrá koordinace obou staveb a lepší cena, kdy zhotovitel má v místě veškerou potřebnou stavební techniku,“ dodává Lukáš Řádek s tím, že rychle propojení obou zón je i v zájmu společnosti XXXLutz.

Výkopy zaplavila loni na jaře podzemní voda.
Stezka hradeckými lesy se vyhne skokanům a čolkům. Projekt se musí přepracovat

Náměstek primátorky doufá, že silnice, chodníky i cyklostezka budou hotové už letos na podzim, tedy stejně jako nový obchod rakouského nábytkářského gigantu.

Pěší a cyklisté si dnes cestu zkracují po hliněné cestičce. Za deště se rychle promění v blátivé peklo. Přímé propojení usnadní také cestování městskou hromadnou dopravou.

„Jezdíme tam linkou číslo 12 po Hradubické jak k nákupnímu centru Tesco, tak pak do Březhradu. Díky tomu, že jezdíme elektrobusy, tak máme nulové náklady,“ připomíná ředitel hradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham to, že se na Hradubické platí mýto. „Až se obě zóny propojí, linka se zrychlí, najedeme méně kilometrů a nebudeme muset složitě jezdit přes nájezdy, které jsou třeba v předvánočních časech ucpané,“ dodává Zdeněk Abraham.

Mohlo by vás zajímat: Hradecký archeolog odkrývá historii soupeření s Pardubicemi. Je to fenomén, říká

Zdroj: Stanislav Ďoubal