Valy, na nichž jsou stávající tribuny, by zůstaly. Lízátka, tedy charismatické osvětlení, také.

Nová studie, již si město nechalo vytvořit architekty 
z Českého vysokého učení technického, ukazuje, jak by mohl vypadat fotbalový stadion, pokud by nepokračoval stávající projekt s developery ECE a HB Reavis.

V něm se nyní řeší úprava smluv po vstupu HB Reavis a vzniku nového občanského zákoníku.

„Když květnové zastupitelstvo vstup HB Reavis posvětí, pojede projekt dál," upozorňuje primátor Zdeněk Fink. „Ale vedle toho jsou další možnosti. Město by samo postavilo zbrusu nový stadion či přestavělo stávající – ve stylu, jak to udělala Plzeň. Ale, samozřejmě, v menším," doplnil.

A právě studie městského stadionu z dílny ČVUT ukazuje jednu možnost.

Vzorem jí je je stánek ve slovinském Mariboru.

Jím inspirovaný nový hradecký stadion by měl kapacitu 13 200 diváků, stavěl by se na etapy, podle autorů by se tak tým nemusel stěhovat mimo Hradec. Stál by vlastně mezi dvěma stávajícími podlouhlými tribunami.

Nejprve by byla postavena zastřešená hlavní tribuna (na západní straně), poté by k ní bylo přisunuto hřiště a dvě lízátka.  Pak by na řadu přišly krátké tribuny za brankami a nakonec také druhá dlouhá tribuna.

Základní cena je kolem 320 milionů korun.

Suma za stadion v případě stavby Parku Malšovice (s obchodním centrem) je 360 milionů. Město by však muselo developerovi prodat pozemky, kde by stál obchoďák. Na druhou stranu by od něj dostalo po dobu deset let sedmnáctimilionovou roční injekci do fotbalu.

„To je pro nás životně důelžité," říká ředitel klubu Richard Jukl.

„Obchodní centrum by způsobilo nárůst dopravy na Gočárově okruhu, poškodilo obchodníky v centru Hradce, a vedlo k vylidňování centra," tvrdí Aleš Dohnal z iniciativy Pro městský stadion.

Ale zpět k nové studii. Do ceny 320 milionů není zahrnuta rekonstrukce jedné z tribun – po jejím dokončení by cena vzrostla na 470 milionů.

„To jsou náklady, které nejsou potřeba," upozorňuje Petr Brůna, hlavní architekt města.

„Ale v ceně nejsou parkovací plochy," tvrdí ředitel Jukl. Na ně pamatují autoři ve studii, navrhují stavbu dvoupodlažního parkovacího domu pro 800 aut. „Ten by mohl stát kolem 160 milionů," říká náměstek primátora Jindřich Vedlich.

V případě parkování Brůna diskuzi ještě posunuje. Pokud zůstanou v Malšovicích valy, nepůjde prý o novou stavbu, ale vlastně o rekonstrukci – a nároky na parkování by proto nemusely být tak vysoké.

„Každopádně je jasné, že musíme posoudit finanční výhodnost projektu," podotýká Brůna. „Vznikla tady jistá polemika o tom, zda jsou publikované náklady reálné. Tento úkol zadáme nezávislému auditorovi, jasno by mělo být do měsíce," dodává Vedlich.

Debata kolem obří stavby tedy zdaleka nekončí.