„Rada schválila členy komise, kteří vytvoří zadávací podmínky soutěže. Tu vypíšeme až poté, co je schválí Česká komora architektů. V komisi budou renomovaní architekti i zástupci občanského sdružení. Obě strany by se měly shodnout na nejvhodnějším návrhu, který bude respektovat zadání soutěže. Předejdeme tak dalším sporům o stavbu," vysvětloval Jindřich Vedlich, náměstek primátora.

Je to pro nás velice důležité

Jak dodal, lávka je pro město velice důležitá. Magistrát chce navázat na cestu přes Šimkovy sady a propojit je s druhým břehem Labe směrem k vlakovému nádraží. „Bylo by to jednoduché propojení navíc s tím, že počítáme s rekonstrukci podchodu na třídě Karla IV.," doplnil Jindřich Vedlich.

Respektujte floru, ale také faunu

Podmínky nebudou jednoduché. Stavba původně ztroskotala kvůli ochráncům přírody. Těm se nelíbilo, že by lávce musel ustoupit osmdesátiletý dub červený. Ten zůstává. Nyní ekologové oponují, že v místě je startovací dráha ptactva z hladiny Labe.

„Lávka by měla mít vhodnou formu bez lanové konstrukce a prosklených částí. To aby ptáci měli šanci k životu. Chce to respekt k fauně i floře," řekl Adam Záruba z organizace Českého svazu ochránců přírody Orlice.

Strom, o kterém se nejvíc hovořilo
Osmdesátiletý dub červený z aleje na břehu Labe u Aldisu se stal největším jablkem sváru. Navíc je součástí městské památkové zóny. Když ho město chtělo pokácet, aby se tu mohla začít stavět nová lávka, tvrdě narazilo. Aktivisté byli proti, dub přihlásili i do celostátní soutěže Strom roku. Ocenění sice nedostal, ale stále stojí. Město ustoupilo.

Radnice se lávky vzdát nehodlá. Hledá jiné způsoby, jak se vyhnout komplikacím s případným kácením jakéhokoli stromu.