Poté, co ho ministerstvo odmítlo na popud části místních prohlásit za památku, míří do šrotu a kraj už odhalil, jak bude vypadat nový. Oproti tomu současnému by měl být vybaven dvěma jízdními pruhy a postranním chodníkem pro chodce. Kraj za něj zaplatí zhruba 35 milionů korun. „Současné uspořádání mostu neumožňuje míjení vozidel na mostě a nevyhovuje intenzitě dopravy. Místem nesmí projet ani autobusy. Výjimku tvoří dvě linky MHD, které zajišťují dopravní spojení do centra," říká za kraj radní pro dopravu Karel Janeček.

Místní ale mají z budoucího mostu strach a někteří z nich by snad radši nechali opravit ten starý. Obávají se totiž, že se v oblasti po otevření dvoupruhého mostu zvýší průjezd těžké dopravy a sníží se bezpečnost. „Je tu obava hlavně z části Podhůří, kde stojí domy staré jako sám most a které by mohl případný zvýšený provoz těžké dopravy poškozovat," říká předsedkyně svinarské komise místní samosprávy Alena Hamplová s tím, že už teď tam některé domy začínají praskat. „Nový most bude samozřejmě na takové dopravní zatížení uzpůsoben, ale okolní komunikace ne," dodává.

Někteří obyvatelé Svinar upozorňují i na menší bezpečnost, kterou podle nich nový most přinese. Doteď totiž museli řidiči při nájezdu na starý most zpomalit na třicet kilometrů v hodině a i do zatáček tak vjížděli opatrněji. „Ozývají se hlasy, že v případě nového mostu budou řidiči brzdit až na něm. Přitom hned za ním je autobusová zastávka, kde se hodně pohybují lidé," vysvětluje Alena Hamplová.