Dopravní podnik si od nových vozů kromě vyššího komfortu pro cestující slibuje také úspory. Nové vozy jsou oproti těm stávajícím lehčí, a tím pádem i úspornější. „Ze zkušeností z provozu nových typů kloubových trolejbusů už víme, že náklady na jejich provoz jsou nižší než u předchozích, navíc jsme ušetřili na údržbě vozů za půl roku více než půl milionu korun nákladů na náhradních dílech,“ upozorňuje ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Zářijová dodávka šesti trolejbusů je další etapou obměny vozového parku uskutečněné s podporou evropských peněz. Nové vozy se mohou pochlubit nižší vnější a vnitřní hlučností, interiér je vybaven novými typy sedadel s výraznou potahovou látkou, takže i vzhled interiéru je atraktivnější.

Stejně jako nové kloubové trolejbusy mají i krátké verze jedny dveře navíc, tedy čtvery. Pro pasažéry tak vzniknou lepší podmínky pro nástup a výstup a rychlejší odbavení. Nejvzdálenější dveře z pohledu řidiče mají zajištěn monitoring kamerou. „Fakt, že všechny nové trolejbusy jsou nízkopodlažní, už bereme jako standard. Trolejbusová trakce je od letoška již stoprocentně nízkopodlažní,“ vysvětluje dopravně-technický náměstek ředitele Vladimír Pejřil.

(mv, jap)