Kolony na všechny strany, vozy záchranné služby proplétající se do nemocnice i ze své základny a dlouhá fronta od Moravského Předměstí směrem do centra. To vše charakterizuje královéhradeckou křižovatku Mileta na silničním okruhu, kde se potkávají automobily mířící od konce dálnice D11 na Moravu či do hor s auty obyvatel lidnatého Moravského Předměstí.

Pomoci situaci by měla plánovaná nová křižovatka. Jenže o ní se mluví už desítky let. Stavět se mělo začít příští rok. Termín je ale minimálně o rok opět posunutý.

Změna územního plánu zpozdí stavbu

„Jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic a dalšími partnery o jednotlivých etapách přípravy. Aktuálně se připravuje návrh na celkovou změnu platného územního rozhodnutí pro křižovatku. S ohledem na zákonné procesy, které vyplývají ze stavebního a dalších  zákonů můžeme zahájení stavby očekávat nejdříve v roce 2017," potvrdil Jindřich Vedlich, náměstek hradeckého primátora.

Původně měla být křižovatka třípatrová,  nakonec ale bude pouze průsečná s napojovacími pruhy. Stejně tak jako křižovatka u nemocnice směrem do Třebše. Ta by měla pomoci lepšímu výjezdu ze zdravotnického zařízení i průjezdu sanitek. Obě křižovatky by měly stát zhruba 200 milionů korun. Náklady na stavbu si rozdělí kraj s městem a Ředitelství silnic a dálnic.

Nová křižovatka definitivní úlevu pro stále přetíženější hradeckou dopravu nepřinese. Řešením je až výstavba rychlostní silnice R35 od opatovické křižovatky na Časy a Ostrov. Po ní velká část dopravy úplně mine krajské město. Stavba této dopravní tepny významné pro celé východní Čechy je však zatím v nedohlednu.

Snadnějšího přechodu okruhu by se měli dočkat také pěší a cyklisté. Město plánuje totiž lávku přes silnici, která by navazovala na cestu z Benešovy třídy do Heyrovského ulice u čerpací stanice. „Je to dobrý nápad, zkrátilo by mi to cestu," pochvaloval si Petr Křetina. Změn v této lokalitě bude ale více. Soukromý investor má také v plánu postavit obchodní zónu.