Na jaře 2010 měla začít stavba nákupního a zábavního centra Aupark Koruna na místě bývalého autobusového nádraží v centru. Investor areálu za zhruba 1,5 miliardy korun, společnost HB Reavis Slovakia, však nečekaně ohlásil další zpoždění.

„Řešíme plánovací smlouvu. Podle všeho bychom mohli začít s výstavbou na přelomu léta a podzimu příštího roku. Otevřít můžeme osmnáct měsíců po začátku stavby,“ uvedl mluvčí HB Reavis Slovakia Roman Karabelli.

Budování obřího centra mělo původně startovat letos na jaře. Do skluzu se firma dostala poté, co získala od konkurence pozemky bývalé celnice a začala projekt rozšiřovat. Obchodníci budou mít k dispozici po úpravách celkem 25 tisíc metrů čtverečních prodejních ploch.

„Projekt se neprodraží. Ceny materiálů a práce se totiž dostávají díky recesi na reálnou úroveň. Financování stavby budeme řešit kombinací vlastních zdrojů a úvěru,“ řekl Karabelli.

Palác Aupark Koruna s šesti nadzemními podlažími, který díky velkým skleněným stěnám klade důraz na denní světlo, lidem nabídne desítky butiků, restaurace, kavárny, sportoviště, místa pro zábavu, ale také byty a kanceláře. Zákazníci budou moci využít dvoupatrové podzemní parkoviště se 730 místy.

Pozemky pro stavbu, které zatím částečně patří také městu, nyní fungují jako záchytné parkoviště. Na příjezdových silnicích jsou sice zákazové značky a řidiči musí každý den porušovat předpisy, policisté však nad prohřešky přivírají oči.

„Teoreticky by tam auta vůbec neměla být. V současné době to ale tolerujeme, protože v centru je velký problém s parkováním,“ řekl dopravní inženýr hradecké policie Lubomír Šitina.

Parkoviště řidiči hojně využívají. Ulice v okolí totiž zpoplatnil správce systému parkování v Hradci Králové – firma Atol. Vedení společnosti mělo v plánu vybírat od září poplatky také u Koruny, to však zatím odkládá.

„Teď se dolaďují technické záležitosti, které by měly umožnit zlegalizovat parkoviště. Zatím je to pouze takzvaná areálová komunikace.
Navíc se musí zrušit zákaz vjezdu a vyřešit oplocení celé plochy a její rozdělení na dvě části tak, aby se přes ni dostaly poštovní vozy do Zamenhofovy ulice během přestavby sousední křižovatky Koruna,“ dodal mluvčí hradecké radnice Václav Svoboda.