„Důvody pro tento krok jsou dva. Jednak tím reagujeme na ekonomickou situaci, která by mohla některé zákazníky v předvánočních nákupech omezovat. Zároveň je to jakési poděkování našim zákazníkům za to, že nám i letos zůstali věrní,“ řekl Boris Malý, ředitel marketingu společnosti Globus.

„Letošní slevy se týkají zhruba patnácti tisíc položek a činí 30, 50 nebo 70 procent,“ dodal Malý. Ne všichni prodejci však udělali zvýhodněné akce z důvodu následků krize.

„Očekáváme zhruba stejný zájem zákazníků, jako v letech minulých. Lidé vždy rádi nakupují cenově zvýhodněné zboží. Na to období krize nemá žádný vliv,“ uvedla Deníku Lída Šimáčková, mluvčí Intersparu.

Levné potraviny se prodávají dobře

Prodejci mají radost z větší návštěvnosti svých obchodů a s tím také souvisejí vyšší výdělky. „Zvýhodněné ceny zboží působí na lidi dobře, jdou se podívat, co by si mohli koupit. Ve většině případů tak učiní a něco si s sebou domů odnesou,“ řekla pracovnice obchodního centra My Liberec, která nechtěla být jmenována. „Co se týče sortimentu, tak největší zájem je o potraviny, které jsou u nás také za lepší ceny,“ dodala.

I další prodejci jsou si vědomi toho, že Vánoce jsou svátky klidu, pohody, ale také jídla. „Předvánoční slevy se týkají především cukrovinek a kosmetických balíčků. Zajímavé letákové slevy jsou připraveny i pro oddělení masa. A to v řádu několika desítek procent,“ uvedla Deníku Lída Šimáčková, mluvčí Intersparu, kde se slevy třicet až sedmdesát procent zaměřují také na hračky a textil.

Lidé vyčkají na povánoční slevy

Prodejci připravují lepší ceny po Vánocích, lidé se tak mohou těšit na další akční nabídky. „Je dobré, že jsou slevy už teď. Ale jsem si jistá, že budou další, ještě lepší slevy po Vánocích. Toto je první vlna, na kterou se nechá nalákat hodně lidí,“ řekla Deníku Štěpánka Šindelářová, která se rozhodla využít slevy až po Vánocích.