Na tom, že je zásah potřeba,  se shodují všechny strany. Názory se však začínají lišit, jakmile dojde na změny podmínek pro parkování, které by s rekonstrukcí měly souviset. Ze stávajících 225 parkovacích míst by jich totiž podle jednoho z návrhů měla zbýt téměř jen polovina.

Vlna odporu dokonce způsobila vznik petice, která má na svých facebookových stránkách již téměř tisícovku příznivců. Lidem především vadí, že by redukce parkovacích míst přinesla i omezení pro rezidenty, kteří by před svými domy mohli zastavit jen na půl hodiny a pak by museli přeparkovat jinam. „Parkovací dům přitom v této lokalitě podle nich není kde stavět. „My prosazujeme návrh řešení architekta Čížka na parkovací dům pod třídou Karla IV. s 222 místy a povrchovým stáním s 90 místy," říká členka petičního výboru Šárka Soares. „Jedním z mála, kteří s námi věcně diskutují, je náměstek primátora Martin Soukup, který návrh podzemního parkoviště považuje za nejlogičtější," dodává Soares.

Martin Soukup byl již v minulosti zastáncem vybudování podzemního parkoviště na této třídě a také na Velkém náměstí. „Je to jednoznačný trend ve všech vyspělých zemích západní Evropy," říká Soukup a dodává: „Auta k dnešnímu životu patří. Nejde je vytěsnit na periferii." Návrh vítají i tamní podnikatelé. „Každý chce parkovat co nejblíže svého domu. I zákazníci chtějí mít parkování u obchodů,"  konstatuje Věra Kulhánková, jednatelka prodejny kol na třídě Karla IV.   (tr)

Jednoduché řešení se nabízí
Ověřovací studie využití podzemních garáží pod třídou Karla IV. od architekta Jana Čížka zatím nebyla detailněji veřejně prezentována.  „Mám rád jednoduché věci a zde se jednoduché řešení přímo nabízelo. Celé těleso třídy je nasypáno, vnuklo mi to tedy myšlenku, že by násypy šlo znovu vytěžit a vybudovat podzemní garáže v místě, kde to lidé potřebují," předesílá architekt. Podzemní část by byla určena zejména rezidentům, nadzemní stání by sloužila hlavně zákazníkům restaurací a obchodů, také invalidům. Na jedné straně by se do jednopodlažního objektu vjelo, na druhé vyjelo. Pak by na třídě neubyla parkovací stání. Dopravně by ulice byla řešena podobně jako je nyní, počítá se i s cyklostezkami. Studie navrhuje také rozšíření zeleně.