Hodně se o ní mluvilo, ale je stále v nedohlednu. Řeč je o opravě jedné z nejdůležitějších tříd v centru krajské metropole, třídy Karla IV. Ulice se nachází jen malý kousek od Masarykova náměstí a její stav se místním nelíbí.

„Třída Karla IV. by potřebovala opravit tak jako Gočárova třída. Proč to v jiných městech jde? Proč nejde nic v Hradci?“ ptá se jeden z místních obyvatel.

Jenže změna jen tak brzo nepřijde, ačkoli studie na opravdu „Karlovky“ existuje už několik let. Město na nákladnou opravu totiž nemá peníze, protože přišlo o možnost čerpat dotace.

Dobu, kdy byly dotační tituly na podobné projekty vypsány, město propáslo. Důvodem byl především odpor místních obyvatel, kterým se zamýšlená oprava třídy nelíbila. Problém měli hlavně s parkováním, protože podle nich by po opravě ubyly tři čtvrtiny parkovacích míst.

Město jejich počet postupně navyšovalo, místním obyvatelům a podnikatelům to však nestačilo a tvrdili, že je snížení počtu parkovacích míst výrazně poškodí.

STUDIE POČÍTALA S PARKOVACÍM DOMEM

„Rekonstrukce třídy Karla IV. se již intenzivně diskutovala v roce 2014, město má zpracovanou studii, která počítala s novým parkovacím domem u křižovatky Škroupova Průmyslová a jehož stavba by byla podmínkou pro rekonstrukci třídy,“ uvedl tiskový mluvčí magistrátu Petr Vinklář.

Mluvčí města připomněl, že k návrhu řešení byla ze strany majitelů domů v lokalitě vznesena řada připomínek a požadavků, které se týkaly především parkování. Podle navrhované studie by se přitom jejich počet v dané lokalitě díky parkovacímu domu po opravě zvýšil.

Odpůrci této formy rekonstrukce dokonce přišli s vlastním návrhem řešení podzemním parkováním. Město se podle Vinkláře zabývalo i tímto návrhem.

PODZEMNÍ PARKOVÁNÍ JE PŘÍLIŠ NÁKLADNÉ

„Následně byla zpracována studie s podzemním parkováním pod hlavní třídou, která však po vyčíslení předběžných nákladů byla bez pomoci dotací pro město nedosažitelná,“ pokračoval mluvčí.

Kdy k opravě dojde a jaká bude její forma, zatím nikdo netuší.

„Vzhledem k poměrně komplikovaným projednáváním rekonstrukce třídy Karla IV. s majiteli domů projekt uvízl na mrtvém bodě. Město pro tuto akci počítalo i s využitím dotačních titulů, bohužel pro tento druh projektů a investic však od té doby nenastala příležitost zdroje získat a čerpat,“ dodal Vinklář.