„To, že lokálně opravujeme výtluky už vlednu není nic mimořádného,“ řekl vedoucí střediska místních komunikací Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil. Vysvětlil, že opravují výtluky podle potřeby sohledem na rozsah poškození a bezpečnost silničního provozu. Včasnou opravou navíc předcházejí budoucímu většímu poškození. Jelikož však obalovny pracují až od jara, musejí zatím používat jen takzvanou studenou balenou směs. Teprve po náběhu obaloven vpolovině března přijdou na řadu větší opravy komunikací.

Podle Tomáše Pospíšila nejsou hradecké silnice tak poškozené, jako vněkterých jiných zimách. Napomáhá tomu počasí. Největším nepřítelem silnic je totiž spolu se silným provozem a dalšími vlivy prudké střídání teplot, a na to je letošní zima zatím skoupá. Pokračující opravy výtluků však neznamenají, že silničáři se zimou už nepočítají. „Stoprocentně ještě přijde a předpovědi tomu nasvědčují. Ve druhé polovině února má být chladněji,“ tvrdí „pán“ místních komunikací vHradci Králové.

Sůl ze skladů technických služeb vletošní zimní sezoně překvapivě mizí, přestože se zdá být mírná. Zatímco vloni jí na silnice vkrajském městě vysypali 350tun, letos už ozhruba 100tun víc. Zima začala už dřív, pak zlobila koncem prosince a více než týden vlednu, kdy se na silnicích tvořila námraza. Sypače proto objížděly své úseky iněkolikrát za noc. Ipřes mírný nárůst spotřeby soli vporovnání sloňským rokem je letošní zima spotřebou posypového materiálu podprůměrná. Běžně se vkrajském městě za sezonu vysype více než tisíc tun soli.(čer)