Jak ale z výsledků průzkumu vyplývá, téměř devět stovek cestujících, kteří na otázky odpovídali, je se službami městské hromadné dopravy zcela spokojeno – 48,58 procenta dotázaných, spíše spokojeno – 47,57 procenta a zcela nespokojeno jen 0,68 procenta cestujících.

Letos v říjnu tak cestující odpovídali například na to, jakému prodeji jízdenek dávají přednost, jak jsou spokojeni se spoji či jestli se jim zdají řidiči dostatečně ochotní. Průzkum ukázal, že klesá počet těch, kteří si kupují papírové jízdenky, naopak se zvyšuje počet těch, kteří začali platit prostřednictvím SMS zpráv.

Zácpy a kolony často vozidla brzdí

„Lidé si na tuto novinku velice rychle zvykli. Proto také do budoucna uvažujeme o tom, že papírové jízdenky zrušíme úplně. Ale je to opravdu hudba budoucnosti," uvedl ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miloslav Kulich.

Cestující jsou nejvíce spokojeni s počtem spojů ve všedních dnech či vybavením a čistotou zastávek, naopak lidem se nelíbí počet spojů o víkendech. Cestujícím se nezamlouvá ani přesnost či spolehlivost dopravy.

„Víkendové spoje jsou velkou otázkou. Pokud totiž v Hradci nejsou větší akce, tak o městskou dopravu nebývá v těchto dnech zájem. Jinak spoje do konkrétních míst posilujeme. A přesnost či spolehlivost? To bychom rádi změnili k lepšímu, ale dopravní situace ve městě se tak změnila, že těžko můžeme stíhat. Někde se staví, mnohdy nás zastaví také kolony aut, například nepříjemná je situace například na křižovatce u nemocnice. To cestující musejí vidět sami. Uvažujeme o některých úpravách jízdního řádu," dodal Miloslav Kulich.

„Já jsem s dopravou po městě spokojený. Několikrát jsem byl svědkem, že se autobus dostal do kolony aut kvůli nehodě. To těžko  řidič ovlivní," řekl Jan Novák z Královéhradecka.