„Letos jsme poprvé využili jiného mechanismu spuštění než doposud,“ uvedl Jaroslav Kostkan z paroplavební společnosti. V době, kdy byl parník uskladněn na hradeckém letišti, provozovatelé postavili speciální podvozek, na který loď posadili a pomalu s ní couvali do vody.

„Jen jsme nevěděli, jak to dopadne, protože kolem jsou mělčiny,“ poznamenal. Dostat loď na vodu je otázka deseti minut, avšak to je až to poslední. Před začátkem sezony je nutné loď rozebrat, zkontrolovat a znovu „složit“. „Jsou to stovky hodin práce,“ upřesnil Kostkan. Jeho kolega Zdeněk Balský dodal, že byl velmi nervózní, když spouštěli parník na vodu. Do konce května by se po Labi měly plavit všechny lodě, které má Hradecká paroplavební společnost pod palcem. „Navíc bychom rádi náš lodní park ještě rozšířili. Při dobré konstelaci hvěz bychom mohli získat loď z dob dávno minulých. Jmenuje se Vlasta a dříve jezdila v Praze po Vltavě. Uvidíme, jak to všechno dopadne,“ řekl trochu tajemně Zdeněk Balský.

První plavba ještě nebyla veřejnosti přístupná, ale svézt se po Labi bude možné již příští týden. (sir)