„Všichni sousedé si stěžují, že se jim už dnes chvějí domy a praskají omítky. Nám se doma klepou v poličkách hrníčky, když kolem projede náklaďák nebo autobus, v noci nás to budí,“ popisuje situaci v Kydlinovské ulici v Hradci Králové paní Dana.

Když se dozvěděla, že se pár stovek metrů od jejího domu chystá na pozemku u hotelu Hertz stavba pěti hal o rozměrech 25 na 68 metrů, neváhala a podepsala petici. Projekt  totiž počítá s obsluhou areálu osobními auty, dodávkami a lehkými nákladními auty. Auta nad 3,5 tuny sem mají vjezd zakázaný.

„Hodně aut si tudy už dnes zkracuje cestu do Předměřic, Plotišť a na Plácka. Také si tudy zkracují řidiči cestu na Jaroměř,“ stěžuje si žena, která bydlí přímo v ulici, která čtvrtí prochází. Ulice je rozbitá, plná záplat a výmolů. To situaci ještě zhoršuje.

Projekt Induparku na Pláckách je ve střetu s chystaným územním plánem města. Ten totiž počítá s přeložkou páteřní Kydlinovské ulice na nadjezd nad železniční tratí na Týniště nad Orlicí.

Nadjezd by měl vést právě přes pozemky chystaného Induparku. „Záměr není v souladu s připravovaným územním plánem, bylo tam vydané negativní stanovisko,“ vysvětluje náměstek primátorky Adam Záruba, který má na starosti připravovaný územní plán města.

Územní plán by měl být schválený příští rok v létě. „Měl by tam být nadjezd, který odstraní současný úrovňový železniční přejezd. Byl by tam koridor, který by byl chráněný územním plánem, a pak by nebylo možné tento záměr v této podobě povolit,“ dodává Adam Záruba. S nadjezdem se počítá kvůli zdvojkolejnění trati. Posouzení projektu z hlediska vlivu na životní prostředí si vzhledem k námitkám dotčených vyžádal v polovině ledna i Krajský úřad Královéhradeckého kraje.

K tomu, aby město trvalo na přeložce pro nadjezd v připravovaném územním plánu, vyzývá magistrát i petice. Na konci ledna ji během týdne podepsalo 886 lidí. „Cílem naší petice je to, abychom jako občané dotčeného území podpořili město v už projednaném návrhu územního plánu z roku 2016, který v oblasti projektu Indupark počítá s nadjezdem nad tratí,“ připomíná jeden z autorů petice Marek Ťoupalík z Plácek.

Říká, že pro místní je právě prosazovaná varianta koridoru pro nadjezd ta nejschůdnější. „Jiná varianta nadjezdu by navíc mohla znamenat dosud neznámé komplikace pro danou oblast i městem připravovaný územní plán,“ dodává Marek Ťoupalík s tím, že kromě jiných dopadů by realizace areálu znamenala znásobení osobní i nákladní dopravy na Kydlinovské ulici, která na to nemá kapacitu.

Indupark se chystá vybudovat společnost Poirot. Pětice hal, chodníky, silnice a parkoviště zastaví polovinu tříhektarového pozemku. Odpor místních, ale i úřadů udivuje předsedkyni představenstva společnosti Kláru Sovovou: „Projekt plánujeme uskutečnit v areálu, který je podle územního plánu určený pro nerušící výrobu a služby,“ podotýká.

Klára Sovová současně dodává, že projektem chce společnost zvýšit úroveň místa. „Proto jsme zvolili vybudování moderních malých výrobních a skladových dílen a provozoven služeb o velikosti 280 m², určených pro drobné podnikatele,“ upřesňuje.

O chystaný areál se dále zajímají například výrobce doplňků pro dům a zahradu, prodejce vířivek nebo prodejce spojovacích materiálů. Projekt chce investor na začátku března představit veřejnosti.

Mohlo by vás zajímat: Podívejte se do největší třídírny balíků v zemi. Vznikla v hradeckých Plotištích

Největší třídírna balíků v ČR | Video: Jiří Fremuth