Ta akce by měla vrcholit až za šest let, 
v roce 2020. Přesto je už dnes chystaná rekonstrukce třídy Karla IV. 
v centru Hradce předmětem sporu.

Místním podnikatelům se nelíbí připravovaná redukce počtu parkovacích míst. Ze současných dvě stě třiceti by jich mělo po opravě zůstat zhruba sto třicet.

„Snažili jsme se magistrát přesvědčit o fatálních následcích tohoto řešení, ale nebyli jsme vyslyšeni. Proto spouštíme petici. Ať se ulice opraví, ale místa zůstanou. Jinak se 
z třídy stane mrtvá zóna," říká organizátorka akce Šárka Soares, dcera Vojtěcha Kulhánka, známého obchodníka 
s potřebami pro cyklisty, jehož firma sídlí právě na inkriminovaném místě.

„Nás ta petice trochu mrzí, protože jsme místní ujistili, že s nimi budeme všechny návrhy konzultovat," reaguje Jindřich Vedlich, náměstek primátora. „Rekonstrukce musí vyhovovat všem. Nejde jen o obchodníky a jejich zisk," doplňuje.

Město chce z třídy stvořit bulvár ve stylu první republiky, proto by rádo snížilo sumu parkujících aut. Ta by se přesunula do parkovacího domu, jež má v lokalitě vyrůst.

„Realizace domu bude podmínkou pro zahájení rekonstrukce. O tom, že výsledkem bude díky parkovacímu domu výrazné zvýšení počtu parkovacích stání v oblasti, se kupodivu v petici nepíše," tvrdí náměstek Vedlich.

„A to rezidenti vyloží děti, nákup a pojedou do parkovacího domu?" kontruje Soares. Její reakce vychází z dalšího bodu, na nějž petice upozorňuje. Organizátoři totiž brojí také proti uvažované redukci času, po který místní budou moci na ulici parkovat. Rezidenti by podle návrhu měli zastavit na půl hodiny a poté se přesunout do parkovacího domu.