„Když jsem oznámil panu profesorovi Novákovi, mému učiteli matiky, co chci dělat, řekl mi, že mě obdivuje, ale že jsem si ukousl hodně velké sousto," popisuje student necelý rok starou chvíli. „Potvrdilo se to. No, to sousto je možná ještě větší," usmívá se.

Zatím strávil „tvorbou" více než pět set hodin. K tomu je nutné připočítat korektury i další záležitosti. A to je  Liška v polovině prvního dílu, který by chtěl dokončit v červenci. Celkově by publikace měla mít čtyři svazky.

„Já jsem v matematice nikdy nebyl extra dobrý. Ale myslím, že vím, jak ji naučit," objasňuje Liška.

„Marek je velmi nadaný, myslím, že jeho práce zaslouží pozornost. Chce rozjet pilotní projekt používání učebnice 
v prvním ročníku gymnázia," říká Eva Humlová, učitelka ze základní školy na Pouchově, kam mladý autor matematických skript chodil.

S vedením gymnázia J. K. Tyla už je mladík domluvený, jeho spolužáci z prvního ročníku by měli knihu využívat už na podzim. Není úplně jisté, že bude mít status učebnice, je možné, že bude označena  jako učební pomůcka.

„Ta nemusí být úplně matematicky korektní. Navíc jednání s úřady není jednoduché," vysvětluje.

Důležité bude také dokončení všech čtyř dílů – každý pro jeden ročník gymnázia, aby si školy mohly zvolit novou publikaci jako svůj vyučovací materiál. Na podzim už ji bude využívat 150 studentů.

Autorovi věrní
Miroslav Novák: Autorův učitel matematiky. Pomáhá s korekcí 
z hlediska matematického.
Roman Matula: Spolužák, který dává knize tvář. „První dojem je velmi důležitý," říká Marek Liška.
Marie Slintáková: Pedagožka, jež si vzala pod patronát korekci z hlediska českého jazyka.
Eva Humlová, Marek Fanderlík: Shánějí finance. „Potřebujeme 40 tisíc," tvrdí autor.