Vyloučily však první verze nehody, při které uhořel 36letý pilot hradecké firmy TL Ultralight, která prototyp letounu vyrobila.

„Zatím ještě nemáme konečnou zprávu z pitvy pilota. Ale z předběžných výsledků už víme, že nešlo o žádný infarkt či kolaps,“ uvedl policejní vyšetřovatel tragických nehod Milan Pavliš.

Podle některých svědků nehody měl novému ultralightu krátce před střemhlavým pádem k zemi vypovědět motor. To však vyvrátila skupina expertů z oblasti letectví.

„Technici letadlo zkoumali velmi podrobně. Ale nenašli ani náznak, že by z něj něco upadlo. Neobjevili také žádnou závadu. Motor byl v pořádku. Byl to čtyřtakt, který je celkem tichý. Při volnoběhu se laikovi může zdát, že nefunguje,“ řekl inspektor Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod v Praze Milan Pecník.

Majitel společnosti TL Ultralight Jiří Tlustý krátce po nehodě řekl médiím, že pilot neměl v kokpitu nového stroje co dělat. „Jsem na dovolené v cizině a nikdo jiný by s letadlem správně neměl létat,“ tvrdil. Dodal, že kolmý pád, který popsiují svědci, je nesmysl. „Letadlo je autostabilní, a v případě nouze má tendenci se vyrovnávat,“ řekl podnikatel Jiří Tlustý.

Prudký manévr letadla směrem k zemi však potvrdili také dva piloti, kteří tragédii viděli ze vzduchu.

„Už jsem slyšel o tom, že mohlo jít o sebevraždu. To ale neberu. Proč by se zabíjel, když měl nedávno udělat zkoušky na dopravního pilota? To je jako když si koupíte nové auto, máte z něj radost, a pak skočíte z okna,“ dodal policista Pavliš.