Výuka začíná již v září. Realizovat své tvůrčí ambice zde mohou zájemci o design her, uživatelských rozhraní a filmových efektů, tedy o profese, které jinde ve vyšším odborném vzdělávání v ČR jen těžko naleznete. Na Královéhradecku je jedinečnou i možnost studia animovaného či hraného filmu.

Moderní technologie

Komu je nový obor určen, nám prozradil ředitel školy ing. Jan Lang: „Pro všechny maturanty, kteří se pro počítačová umění a design rozhodli až během středoškolského studia, i pro studenty, kteří nebyli úspěšní při přijetí na umělecké vysoké školy. Zhruba čtyřicet procent studia je věnováno výuce moderních počítačových technologií, dalších čtyřicet procent potom prohlubování uměleckých a tvůrčích schopností studentů. Zbylých dvacet procent se věnuje praktickému uplatnění a osobní profilaci v posledním ročníku studia."

Škola nezapomíná ani na svoje absolventy: „Mají výhodu znalosti první části, tedy moderních počítačových technologií. Umožňujeme jim  přijetí do vyššího ročníku studia," dodává ředitel školy.

Uplatnění absolventů VOŠ je široké. Získávají výhodu pro přijetí na umělecké VŠ absolvováním podobného oboru na VOŠ, ale zároveň jsou připravováni i pro komerční práci. Studenti získávají znalosti v oblasti používání grafických softwarů, připravují portfolio svých prací, které pak používají pro výběrová řízení a doložení svých schopností. Škola je podporuje v účasti v soutěžích profesionálů .

Úspěšná tradice

Ředitel školy ing. Jan Lang předpokládá, že studenti vyšší odborné školy navážou na úspěchy žáků střední školy, kteří jsou úspěšní v praxi i odborných soutěžích. „Naši šikovní kantoři mají zkušenosti s podporou studentů v soutěžích, pravidelně jsme úspěšní v nejprestižnější středoškolské soutěži – středoškolské odborné činnosti, ale i uměleckých filmových, fotografických i výtvarných soutěžích."

Studium na škole přináší i začlenění do komunity „kybernetů", v rámci které dochází ke sdílení zkušeností, navazování kontaktů, které absolventi využívají i dlouho po opuštění školy.

Uplatnění studentů je velmi široké, při studiu na vysokých školách mají výhodu ve zkušenostech s využíváním nejnovějších technologií. V praxi naleznou absolventi technického směru uplatnění jako správci informačních systémů, programátoři, systémoví inženýři, servisní technici, návrháři a tvůrci počítačových sítí. Maturanti  jsou žádaní v oblasti navrhování designu, tvorby webových stránek, v grafických, reklamních, televizních a filmových studiích.

Z historie

Škola pro počítačové nadšence vznikla v Hradci Králové v roce 1994. Od počátku své existence stála u zrodu nového oboru Výpočetní technika. Během několika let se zaměřila i uměleckým směrem a do českých osnov přivedla obor Počítačová grafika.

Dnes se ve škole učí technické a umělecké obory, počítačová grafika se zaměřením na průmyslový design, grafický design, fotografii, architekturu, video, animaci nebo  3D modelování. Vybavení školy je na nejvyšší úrovni, všechny učebny jsou vybaveny projektory, k dispozici jsou interaktivní tabule i vlastní učebny, na které škola získala certifikát Evropské unie a umožňují bezpečné připojení notebooku k elektrické síti i internetu na každém žákovském pracovišti.

Samozřejmostí je připojení školy optickým vláknem do sítě Cesnet2 nebo pokrytí sítí WiFi.   (ph)