Levá část Orlického mostu, který je ve vlastnictví Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), je od loňského listopadu opravena. Nyní se stavbaři vrhnou na jeho pravou polovinu. Připravte se tak na další seriál nekonečných dopravních omezení a komplikací na Gočárově okruhu. Frekventovaný úsek se uzavře v pondělí 23. února, náročná rekonstrukce potrvá nejdéle do konce letošního září.
„Veškerá doprava bude obousměrně vedena po levém mostním objektu, který byl opraven loni. Zároveň bude převeden provoz pěších a cyklistů, kteří budou muset projít pod mostem a pokračovat po chodníku po levé části objektu mostu. Ve směru od křižovatky Tesla budou mít řidiči po přejetí středového dělícího pásu k dispozici dva jízdní pruhy, v opačném směru bude průjezd možný pouze jedním jízdním pruhem," upozorňuje řidiče dopravní inženýr Stanislav Blažek z hradecké dopravní policie.
Stejně jako loni budou muset řidiči v úseku zhruba 300 metrů už od pondělí dodržovat třicítku a zákaz předjíždění. Těžká technika sem totiž najede hned po víkendu. „V pondělí se udělá vodorovné dopravní značení a bude převeden provoz na zrekonstruovanou část mostu. V úterý se už začnou demontovat ocelová svodidla, ve středu pak na most najede silniční fréza. A ve čtvrtek, v pátek počítáme s tím, že na místě začnou pracovat bagry," popisuje začátek prací stavbyvedoucí Libor Kabele.
Loňská oprava levé poloviny mostu nabrala zdržení kvůli opravě ložisek. „V harmonogramu je v tuto chvíli zahrnuta i tato oprava, se zdržením proto nepočítáme. Zatím k němu nemáme žádné indicie," dodává stavbyvedoucí. Čtyřicet let starý most ve směru od křižovatky s ulicí Víta Nejedlého ke křižovatce s ulicí Brněnskou, je dlouhodobě v havarijním stavu. Jeho rekonstrukci plánuje ŘSD léta. Místem navíc denně projede až 30 tisíc vozů, které jeho kondici nepřidají. Kompletní oprava vyjde ředitelství na zhruba 40 milionů korun.