Podle Lubomíra Šitiny z hradeckého dopravního inspektorátu Policie ČR se počítá například s úpravou čtyř přechodů na Moravském Předměstí. Konkrétně tří ve Štefánikově a jednoho v navazující Palachově ulici, tedy v úseku mezi Zborovskou ulicí a Brněnskou třídou. Důvodem je obava z nárůstu dopravy po listopadovém přivedení dálnice do Opatovic. „Uvedené ostrůvky se budou dělat v letošním roce, ale přesný termín technické služby ještě neznají. Očekáváme, že k tomu dojde spíš ve druhé polovině roku,“ uvedl mluvčí hradecké radnice Václav Svoboda.

Policie má o budoucí podobě „dlouhých“ přechodů jasno. „Navrhujeme, aby všechny přechody, které vedou přes čtyři jízdní pruhy, byly osazeny ostrůvky,“ uvedl Lubomír Šitina. Dodal, že přejít za hustého provozu vozovku, která je v takových místech 14 metrů široká, bývá problém i pro mladého a zdravého člověka. „Ještě máme po městě vytipována další místa, například v Pouchovské ulici u křižovatky se Severní ulicí,“ prohlásil. Veškerou dokumentaci policie podle Šitiny už předala magistrátu.

K větší bezpečnosti chodců přispívají také světelně řízené přechody, kterých je na silnicích první třídy v krajském městě většina. Například v centru je posledním přechodem bez semaforu na okruhu ten u křižovatky ulic Resslova a Průmyslová. Tady je však zřízení semaforu zatím pouze úvahou. Nová světelně řízená křižovatka se dvěma přechody pro chodce ale už vzniká na Gočárově třídě u Avionu. Policie hodlá rovněž prosazovat zřízení světelně řízené křižovatky u Petrofu. Kvůli rozsáhlé bytové výstavbě na Plachtě tady totiž v poslední době roste provoz.

Pro zřizování a úpravy přechodů pro chodce jednoznačně hovoří statistika bezpečnosti. „Na vyznačeném přechodu v Hradci nezahynul za poslední tři nebo čtyři roky žádný chodec,“ řekl Lubomír Šitina.