„Je to pro nás přelom," řekl starosta Pavel Louda. „Rok 2013 pro nás byl rokem přepravního terminálu," připomněl krkolomnosti minulých měsíců.

První potíží bylo odkládání startu. „To bylo způsobeno odmítnutím nastavených dotačních podmínek," vysvětlil Louda. „Přepracováním žádosti o evropské peníze se nám podařilo ušetřit 15 milionů," tvrdil.

Terminál zatím přišel město na 35 milionů. Do konce června by pak měla být dodělána třetí etapa za 8 milionů. „Jde o kompletní úpravu prostor před vlakovým nádražím. Lokalita tak získá jednotný vzhled," vysvětlil Bohuslav Zachař z novobydžovské radnice.

Ale zpět na začátek. Stavba se začala budovat loni v dubnu, hotovo mělo být už v listopadu. Jenže práce se protáhly až do předvánočního času. Poté bylo třeba doladit detaily, aby provoz – aspoň ten testovací – mohl odstartovat.

Pro jeho začátek byl vybrán poněkud zvláštní den i datum. Neděle, navíc druhý den 
v měsíci. Tedy nic přelomového. Důvod pro slavnostní neděli je však jasný. „Vše se muselo stihnout 
k tomuto datu, vstoupila totiž v platnost změna jízdních řádů autobusů," objasnil starosta Louda.

Nový autobusový terminál byl postaven na místě někdejších skladů uhlí. Stojí poblíž vlakového nádraží, v jeho areálu je šest nástupišť a odbavovací hala. „Cestující i řidiči autobusů získají v odbavovací hale komfortní zázemí, přestup mezi vlaky a autobusy bude pohodlný," řekl agentuře ČTK místostarosta Bohumil Orel.   (fej, skr)