„Když jsem zjistil, kolik mám zaplatit za parkování, rozhlížel jsem se, jestli nejsem někde na Václaváku," divil se například Miroslav Sazeček, předseda krajského výboru strany Starostové a nezávislí, když dorazil na tiskovou konferenci, již jeho partaj pořádala na Velkém náměstí.

To je však jen jeden střípek, příběh parkovného v Hradci má dost zajímavých kapitol. Které například?

Bílá smršť

V lednu 2010 zasáhla Hradec sněhová smršť. A vedení Atolu bylo kritizováno, že neodklízí závěje z parkovacích míst, na nichž vybírá poplatky. „Je to nehorázné. Když do pěti minut nezaplatíte, hned máte botičku. Jejich činnost se smrskla na to, že si odhrnuli sníh z parkomatů," rýpl si do firmy okresní předseda KDU–ČSL Petr Stejskal.

Vedení společnosti oponovalo, že úklid nemá ve smlouvě, což potvrdil i tehdejší mluvčí radnice Václav Svoboda. „Ale uvažujeme o změně," řekl.

Ta se také udála.

Odtažené auto

V červenci roku 2009 odtáhl Atol auto Janu Dürrerovi 
z ulice Karla Hynka Máchy.

Důvodem bylo čištění komunikace. Dürrer se však bránil pokutě, vysvětloval, že dlouhodobě pracuje mimo Hradec (v Novém Jičíně), a proto nemohl tušit, že se tato akce chystá.

Jeho boj s Atolem se nakonec protáhl na sedm měsíců – skončil rozsudkem okresního soudu, který mu dal za pravdu. Celou dobu mu však firma zadržovala auto na záchytném parkovišti na letišti.

„Jsem rád, že jsme vyhráli. Stálo mě to spoustu bezesných nocí. Atol by si měl uvědomit, že by měl obyvatelům sloužit a ne je šikanovat a buzerovat," řekl Dürrer po soudu.

Soud o smlouvu

Rok 2010 byl pro Atol, který se v té době přejmenoval na ISP, rokem soudů.

Spor s Dürrerem firma prohrála, válku s právníky, kteří napadli její smlouvu s městem  a označili ji za neplatnou, zvládla. „Chybí na ní souhlas ministerstva financí, který je podle našeho názoru nutný," řekl jeden z nich, Kamil Podroužek.

„Chtěli se jen zviditelnit, proto podali žalobu," pronesl náměstek primátora Martin Soukup na adresu advokátů Podroužka a Petra Moníka.

Soud dal nakonec za pravdu městu a Atolu.

Potíž s kartami

Stalo se to vloni na podzim. ISP už nechtěla vydávat parkovací karty lidem žijícím například v Labské. Tedy v případě, když nemají auto napsané na sebe.

„Vždycky jsem na ISP přinesl ověřený doklad, že ho mám v trvalém užívání, a normálně mi prodali roční kartu. Letos už ne," popisoval Radek Špryňar, který v té době jezdil tchánovým vozem.

ISP změnila pravidla v souladu se zákonem – ten však 
v té době platil už sedm let.

Lidé proti kroku protestovali, postihlo to totiž desítky Hradečáků.

„U většiny z nich se to dalo vyřešit," řekl Dušan Čížek, předseda představenstva ISP.