„První měsíc v květnu to bylo přibližně 14 tisíc přestupků a v červnu už to bylo 8 tisíc přestupků. Takže ten pokles je dost výrazný a doufám, že bude pokračovat. Myslím, že radary pozitivně ovlivňují řidiče, aby ve vytipovaných úsecích zvolnili, a nepůsobí jako problém pro plynulost a bezpečnost silničního provozu,“ říká náměstek hradecké primátorky pro dopravu Miroslav Hloušek.

Celkem od května do poloviny července předala městská policie, která radary spravuje, odboru přestupků na magistrátu víc než 22 tisíc záznamů o překročení rychlosti. „Bude záležet na správním orgánu, jak vyhodnotí společenskou nebezpečnost přestupků,“ připomíná Miroslav Hloušek.

Psali jsme:

Ulice Antonína Dvořáka. Řada šoférů si myslí, že tady platí maximální rychlost 60 kilometrů za hodinu. Jenže jezdit se smí rychlostí o 10 menší.
Zrádná padesátka, na výpadovce z Hradce Králové už padly tisíce pokut

Nejčastěji hříšníci jedou na padesátce mezi 56 a 65 kilometry za hodinu. Průměrná výše udělené pokuty je 700 korun.

Podle zkušeností z jiných měst si řidiči na radary postupně zvykají. Data ze zahraničí třeba ukazují, že po třech měsících počet přestupků klesá na 30 procent oproti začátku měření a postupně se sníží na 8 až 12 procent původního stavu.

Mileta, okružní křižovatka v Malšovicích nebo křižovatka u vily Aničky. To jsou místa, kde IDS nestíhá. Důvodem je prostě kapacita křižovatek a silný provoz.
Průjezd Hradcem se výrazně zlepšil, říká za dodavatele křižovatek Ivo Gajdošík

Rychlost se od května nově měří v Hradci Králové na osmi místech, kamery pak hlídají nerespektování červené na dvou křižovatkách. Úsekové radary jsou v Koutníkově ulici a ulici Antonína Dvořáka. Šest radarů pak pokutuje překročení okamžité rychlosti v ulicích Úprkova, Lhotecká, Zborovská, Pouchovská, na Pražské třídě a třídě SNP. Kamery hlídají jízdu na červenou na křižovatkách v Okružní ulici a na Rašínově třídě.